• Notícies
  • El dia a dia
Gamificació i aprenentatge

Gamificació i aprenentatge

La gamificació és una tècnica d’aprenentatge que es pot utilitzar per tal de transferir tota una sèrie d’aprenentatges a través d’una experiència lúdica i emprant recursos típics en els jocs.

Continua llegint

I seguim en ruta!

I seguim en ruta!

La setmana passada vam acabar el "nostre viatge" per Àsia menjant Yakisobo i amb una representació d'ombres xineses i aquesta hem aterrat a Oceania.

Continua llegint

Adéu Europa!

Adéu Europa!

Aprofitant que estem en el nostre continent, hem cantat i ballat "Gotta be patient" d'un grup del que ben segur n'han sentit a parlar.

Continua llegint

Work-shop de lideratge

Work-shop de lideratge

Tot l'equip de professionals de l’Escola està fent un work-shop de lideratge (coaching assistit amb cavalls) per acompanyar i animar millor els alumnes, donar-los suport i ajudar-los amb entusiasme, en l'assoliment de reptes i objectius.

Continua llegint

Un tomb pel món

Un tomb pel món

Dins el Projecte “Un tomb pel món” en el que viatgem per la cultura, la gastronomia, la música, la diversitat i el folklore de cada continent, aquesta setmana “anem” a Àfrica cuinant un postre tradicional que es diu “Koeksisters”.

Continua llegint

Enrajola't

Enrajola't

Dins del projecte Enrajola't dedicat a les transformacions geomètriques i tessel·lacions el grup Zhi (14 anys) ha visitat l'exposició Escher @escherbc

L'Estudi ESCORAT finalitza

L'Estudi ESCORAT finalitza

Els alumnes del Grup Bonsais (15-16 anys) han lliurat al Dr. Bonaventura Clotet i al Dr. @RevolloBoris el taló dels diners recollits al crowdfunding de l'Estudi Escorat que ens ha permès aquesta col·laboració amb l'@hgermanstrias i la @FLSida i l'Escola.

Continua llegint

El cos humà

El cos humà

Els nens i nenes del Grup Arbre (3 anys) hem encetat el projecte del cos humà perquè ens va semblar molt interessant quan vam començar a parlar-ne a la Reunió Treball que vam fer sobre la nina.

Continua llegint

El sentit de la vida

El sentit de la vida

El grup Flipbook (12 anys), dins del Projecte sobre el sentit de la vida i la mort, ha assistit a una xerrada de Flavià Boleda sobre la dislèxia.

Continua llegint

Amb una fruita...

Amb una fruita...

Tot observant i manipulant fruites de temporada, els nens i nenes del Grup Confeti (4 anys) hem comparat formes, mides, colors, textures, etc.

Continua llegint

Per què no cauen els planetes

Per què no cauen els planetes

Buscant resposta a les nostres preguntes del @PR, (per què no cauen els planetes? i per què el nostre cos reacciona als diferents estímuls?), els grups Papyrus (7 anys) i Kirigami (8 anys) hem anat de sortida al CosmoCaixa on hem pogut visitar les diferents zones del museu, el bosc inundat i hem acabat amb una activitat al Planetari bombolla.

Continua llegint

Exalumnes pel món

Exalumnes pel món

Amb motiu de la lectura de les Creacions literàries d'alguns exalumnes, aquest any hem convidat alguns d'ells perquè puguin compartir amb els alumnes actuals la seva experiència quan la van escriure.

Continua llegint

Taller d'oli

Taller d'oli

Conèixer el significat de denominació d'origen protegida DOP o anar al mercat i saber la diferència entre un oli d'oliva i un oli d'oliva verge extra ens ajuda a desenvolupar les nostres competències personals, com el coneixement dels nostres sentits, del territori on vivim, a desenvolupar uns hàbits de vida saludables, així com també d'altres de més acadèmiques, com conèixer els diferents sectors econòmics, els productes de la Mediterrània, el procés d'elaboració de productes de proximitat,...

Continua llegint

Creem i expressem

Creem i expressem

El grup Kirigami (8 anys) hem après la tècnica de creació dels “muppets” (titelles de boca), a partir de mitjons vells, i els hem personalitzat per fer-los servir en diverses representacions.

Continua llegint

Premi microrelats

Premi microrelats

La setmana passada vam recollir els 4 premis del concurs de microrelats de St. Jordi organitzats pel @ccvilaflorida que van guanyar 4 dels nostres alumnes en quatre categories diferents i a qui felicitem i encoratgem a seguir escrivint.

Cultiu primavera-estiu

Cultiu primavera-estiu

El grup Serpentines (6 anys) i el grup Paryrus (7 anys) hem plantat, a les nostres taules de cultiu, les pròximes hortalisses que aniran sortint al llarg de la primavera i estiu.

Continua llegint

Microrelats

Microrelats

Roses que punxen amagant un terrible destí, dracs dolços com xaiets, princeses plenes de coratge que claven espases, xefs que per Sant Jordi inventen saborosos plats innovadors.

Continua llegint

Autoconeixement

Autoconeixement

El grup Kirigami (8 anys) ha fet un Projecte d'autoconeixement i s'ha plantejat la màxima grega "Coneix-te a tu mateix".

Continua llegint

Fem Matemàtiques

Fem Matemàtiques

Aquest dimecres els nois i noies dels grups de 12, 13 i 14 anys classificats per la segona fase del Fem Matemàtiques @Feemcat han gaudit davant dels reptes proposats.

Continua llegint

Jocs cooperatius

Jocs cooperatius

Els grups Bonsais i A3 (14, 15 i 16 a nys) vam aprofitar per sortir una estona a l'aire lliure i realitzar jocs cooperatius de distensió.

Continua llegint

Què passa quan?

Què passa quan?

Amb el grup Flipbook (12 anys), hem mirat què passa quan sobreexplotem un pou o quan contaminem un llac o el sòl, simulant el cicle de l'aigua en una garrafa.

Continua llegint

Hey boy, hey girl!

Hey boy, hey girl!

Aquesta setmana amb els alumnes dels grups DIN A3 i Bonsais (14, 15 i 16 anys) hem organitzat el taller de teatre "Hey boy, hey girl" per reflexionar sobre els mites del amor romàntic, i de com aquests ens fan sentir i fan que ens relacionem entre nosaltres.

Continua llegint

Brainstorming day!

Brainstorming day!

Brainstorming day @nuvustudio Project! We want to come up with as many ideas as possible to solve a mental/phisical or enviromental health problem.

Continua llegint

Projecte de Recerca @utònom-@PR

Projecte de Recerca @utònom-@PR

El @PR-Projecte de Recerca @utònom ens ajuda a aprendre a gestionar el temps, a plantejar-nos hipòtesis, a experimentar a través del mètode científic, a treure conclusions, a ampliar el nostre lèxic, a crear i dissenyar un Power Point així com a aprendre a fer exposicions públiques.

Continua llegint

“Mens sana in corpore sano”

“Mens sana in corpore sano”

En el marc de la quinzena “Mens sana in corpore sano” on ànima i cos es fussionen, els alumnes de 14, 15 i 16 anys realitzen un projecte literari i històric, “Petits plaers literaris”.
 

Continua llegint

Projectes d'emprenedoria

Projectes d'emprenedoria

Els alumnes del grup A3 (14 anys) hem presentat els nostres projectes d'Emprenedoria a la senyora Lorena Toda Cofundadora i CEO Nexus Lifescience, Cofundadora de Shivver i de WA4STEAM.

Continua llegint

La direcció del so

La direcció del so

Els nens i nenes del Grup Papyrus (7 anys) han construït uns avions de paper que, a l'hora d'espai sonor, ens han ajudat a treballar la direcció del so.

Continua llegint

Les serps es pentinen

Les serps es pentinen

Amb la motivació i l’emoció hem creat un Projecte STEAM on els infants (Grup Serpentines, 6 anys) són el centre de l’aprenentatge, treballen coolaborativament i construeixen connexions horitzontals.

Continua llegint

El paper ens uneix

El paper ens uneix

Les darreres setmanes el grup Kirigami (8 anys) hem estat explorant el paper i descobrint què passa quan, una vegada plegat, el tallem.

Continua llegint

Projecte Lliures

Projecte Lliures

Dissenyem samarretes, cuinem galetes, representem taurons, atrapem somnis, programem, construïm una casa amb Minecraft, fem un colla pel gosset...

Continua llegint

Descobrint el piano

Descobrint el piano

Va arribar una capsa sorpresa al grup Banderola (5 anys) i per descobrir què contenia abans d'obrir-la, vàrem escoltar el so que es produia a l'agitar-la.

Continua llegint

Projecte STEAM

Projecte STEAM

A partir d’una soca foradada per un pica-soques que va portar una companya del grup Craft (9 anys), vam veure un timelap d’un pica-soques fent el seu niu.

Continua llegint

Fantasia èpica

Fantasia èpica

Aquests dies, el grup Flipbook (12 anys) està acabant el projecte de literatura al voltant de textos de fantasia èpica.

Continua llegint

L'impacte de la COVID en l'economia

L'impacte de la COVID en l'economia

Els alumnes del Grup Bonsais (15-16 anys) hem tingut el plaer de comptar amb la presència virtual del senyor Daniel Carrasco que ens ha fet una magnífica xerrada sobre l'impacte de la Covid en l'economia.

Continua llegint

Makers

Makers

Aconseguir el desenvolupament integral de diverses habilitats i capacitats en els nostres alumnes és un fet clau.

Continua llegint

L'avió de paper

L’avió de paper, un Projecte STEAM on, a partir dels seus interessos, els infants de 6 anys s’han fet preguntes, proposat solucions i construït el seu propi planador.

Continua llegint

El microscopi

El microscopi

El Javier (5 anys) ha volgut compartir amb el grup Banderola un dels regals que li han portat els Reis: un microscopi.

Continua llegint

FEM matemàtiques

FEM matemàtiques

Els alumnes dels grups Bambú (11 anys), Flipbook (12 anys) i Zhi (13 anys) de l'Escola estan fent els problemes del Fem Matemàtiques 2021, concurs organitzat per la Federació d'Entitats per a l'Ensenyament de Matemàtiques a Catalunya.

Continua llegint

El Projecte ESCORAT va endavant

El Projecte ESCORAT va endavant

Alumnes del Grup Bonsais (15 anys), com a part de l'equip d'investigació de l'estudi ESCORAT, han anat a l'Hospital Germans Trias i Pujol a recollir els primers tests ràpids d'antigens de la mà de l'equip del Dr. Bonaventura Clotet i del Dr. Boris Revollo (@RevolloBoris).

Continua llegint

La impressora 3D

La impressora 3D

La peça encarregada d'aguantar la pissarra d'un grup s'ha partit, aprofitem l'incident per (re)dissenyar-les amb el @Tinkercad i imprimir-la amb la #3D.

Continua llegint

Els videojocs

Els videojocs

La Laura Afan, estudiant en pràctiques de la universitat Ramon Llull, ha realitzat una xerrada sobre noves tecnologies al grup Zhi (13 anys).

Continua llegint

Les llavors

Les llavors

El grup Papyrus (7 anys) observem i aprenem. Hem plantat llavors, concretament de mongeta tendre i cigrons.

Continua llegint

Iniciem el Projecte ESCORAT

Iniciem el Projecte ESCORAT

Avui hem començat el Projecte d’Investigació ESCORAT amb una sessió de treball amb el Dr. Boris Revollo (@RevolloBoris) de la Fundació Lluita contra la SIDA i les malalties infecciones (@FLSida), i els alumnes del Grup Bonsais (15 anys) que formen part de l’equip d’investigació.

Continua llegint

La taula de llum

La taula de llum

El grup Arrel (2 anys) experimentem amb la taula de llum i descobrim què succeeix quan la llum entra en contacte amb alguns objectes.

Continua llegint

Benvingut 2n trimestre

Benvingut 2n trimestre

Donem la benvinguda al 2n trimestre amb molta il·lusió, amb molta alegria de retrobar-nos i, els més petits, jugant i aprenent amb el que ens va cagar el Tió.

Continua llegint

Per a ser feliços

Per a ser feliços

En el Projecte de Filosofia "Per a ser feliços" (Grup A3 de 14 anys) hem analitzat el pensament de filòsofs grecs i ens hem plantejat si la filosofia ens ajuda a ser feliços.

Continua llegint

Modelitzar

Modelitzar

Els nois i noies del Grup Flipgrid (12 anys) proven de modelitzar el comportament del foc en un bosc sense gestionar i en un bosc gestionat.

Continua llegint

Dibuixar amb ombres

Dibuixar amb ombres

El Grup Papyrus de 7 anys ens hem inspirat en l’artista japonesa Kumi Yamashita i hem descobert que arrugant un paper i donant-li un punt de llum, es pot dibuixar amb les ombres.

Continua llegint

La importància de planificar

La importància de planificar

El Grup Kirigami (8 anys) i el Grup Craft (9 anys), estem organitzant què volem plantar a la nostra taula de cultiu, pensant les hortalisses que tenen un creixement més ràpid o més lent i quines poden conviure juntes a la mateixa taula.

Continua llegint

L’aprenentatge STEM

L’aprenentatge STEM

Les primeres preguntes que ens fem són sobre el mon natural que ens envolta: sobre els animalons, les malalties, les postes de sol, la lluna plena, sobre el foc i els materials, sobre els canvis dels éssers vius i els dels éssers inerts. La clau està a la ciència. Les respostes són infinites i incompletes.

Continua llegint

Un Projecte a infantil

Un Projecte a infantil

Els nens i nenes de tres anys ens preparem per realitzar un nou projecte: com es fa el paper? volem fer paper per crear les nostres postals d'aniversari.
Hem observat i tocat diferents tipus de paper, els hem estripat, els hem fet sonar, els hem fet volar, etc.

Continua llegint

Experimentem

La magrana és una fruita típica de la tardor. L'hem observat, manipulat, olorat, explorat, estampat sobre el paper i inclús tastat. Els més petits han experimentat amb els sentits i han gaudit de la seva experiència.

Continua llegint

El Joc

El Joc

A l’Escola entenem el joc com a font inesgotable de plaer, descobriments i reptes que permet un creixement global de l’infant.

Continua llegint

Les experiències de vida

Les experiències de vida

En el Projecte de filosofia, el Grup Kirigami (8 anys) ha assistit a la xerrada de la srta. Mònica sobre una experiència de vida molt diferent, a l'Àfrica i en primera persona.

Continua llegint

Desmos

Desmos

A l'Escola un dels recursos que utilitzem és la calculadora gràfica en línia @Desmos perquè ens permet gestionar el desenvolupament de l'activitat de manera personalitzada.

Continua llegint

PBL Design Camp amb High Tech High

PBL Design Camp amb High Tech High

A l'Escola estem desenvolupant estratègies, amb l'equip de professionals i alumnes de @hthGSE, que impulsin el procés de disseny de projectes que generin experiències d'aprenentatge transformador.

Continua llegint

Imaginem un bosc

Imaginem un bosc

Hem tancat els ulls, ens hem vist bellugant-nos per l’Escola i, de cop i volta, quan hem arribat al pati, aquest havia desaparegut i s’havia convertit en un bosc.

Continua llegint

Gestionar les emocions

Gestionar les emocions

L’Aitana, del Grup Craft (9 anys), ens ha portat el conte “Fins que ens puguem abraçar”, un conte molt adient per comprendre el que estem vivint.

Continua llegint

 L'artista italià Giuseppe Penone

L'artista italià Giuseppe Penone

Hem conegut l'artista italià Giuseppe Penone. A partir de les seves obres basades en elements natural (arbres, boscos, pedres, rierols...) hem creat les nostres pintures, tot buscant els colors i tonalitats marronoses que caracteritzen els troncs dels arbres i els colors de la tardor.

Continua llegint

Coneguem a les noves incorporacions: Eduard Vallory

Eduard Vallory i "La nova escola", ahir a TV3

Per què ha de servir l'escola, avui? Aquesta pregunta va propiciar una revolució educativa a través del programa Escola Nova 21. L'Escola va ser una de les 25 escoles (una de les 10 de la ciutat de Barcelona) que impulsà el projecte EN21.

Continua llegint

Maria Calsamiglia

Maria Calsamiglia

Dra. en l’àrea de medicina veterinària per la University of Minnesota (EEUU), té experiència en la recerca en epidemiologia molecular.

Continua llegint

Una interessant conversa

Una interessant conversa

Posar nom a les nostres emocions, conèixer els nostres sentiments. Els infants del grup de 5 anys hem conegut a en Càrdio que és un cor que, amb la seva expressió, ens ajuda a posar nom a allò que sentim.

Continua llegint

L'Aurèlia

L'Aurèlia

Avui la Srta. Eulàlia ens ha presentat a la seva amiga Aurèlia, una serp feta amb 120 papers de diferents colors que ha voltat pel món.

Continua llegint

Passes de...

Passes de...

A partir d’un Text lliure iniciem el nostre primer projecte, serà d’avions. Hem fet avions de paper i els hem fet volar. Hem mirat els que anaven més lluny i hem comptat les passes.

Continua llegint

Estenem la roba!

Estenem la roba!

Hem fet bugada! Després, hem estès la roba en els estenedors. Ens hem organitzat fent grups perquè teníem un repte. Com estenem la roba? Uns han decidit fer-ho pel seu compte, alguns altres han parlat sobre com fer-ho. 

Continua llegint

The Brainstorming…

In the @nuvustudio workshop we have done this exercise to introduce students to the vast capabilities of the natural world and consider how these superpowers can be translated into augmentations of the human body.

Continua llegint

Mitologia i Art

Mitologia i Art

A partir del mite de Dèdal i Ícar, cada nen i nena del grup Galàxia (10 anys) hem creat uns titelles amb els principals personatges i hem escrit el diàleg que aquests podrien tenir.

Continua llegint

Experimentem

Experimentem

Primer de tot, amb uns materials a la vista, plantegem unes hipòtesis: Què creiem que pot passar si fiques un ou en un got d'aigua, aquest surarà o no?

Continua llegint

images/Dia-Internacional-dels-Museus-1.jpg

Hem construït un museu virtual de botànica amb Minecraft

Per a reconèixer la tasca que fan els museus en la conservació del patrimoni i l'expansió de la cultura, en el Dia Internacional dels Museus, 18 de maig, vam començar a deixar anar la nostra imaginació i creativitat i vam construir un museu virtual de botànica, perquè aquests darrers dies hem estat treballant les herbes i plantes remeieres, amb Minecraft.

Continua llegint

L'autovaloració

L'autovaloració

L'autovaloració és la reflexió sincera que fa cadascú sobre el seu procés d'aprenentatge, i en aquests moments, tot i que sigui una situació completament diferent a l'habitual, també hem de dedicar estones a fer aquesta reflexió.

Continua llegint

A nou mal, remei nou

A nou mal, remei nou

Dins el projecte  A nou mal, remei nou els alumnes de 13 any (Grup Hidrogen) estan analitzant el fenomen del Coronavirus, que estem vivint, des de molts punts de vista: científic, històric i filosòfic.

Continua llegint

El circuit

El circuit

El repte ha estat dissenyar un circuit amb els objectes dels que disposem a casa (plastilina, ninos, caixes, etc… ) per jugar.

Continua llegint

El món matemàtic des de casa

El món matemàtic des de casa

Els nens i nenes dels Grups Bombolla (7anys) i Big-Bang (8 anys) ens divertim i aprenem jugant, mesurant objectes que tenim per casa amb pams, dits, peus, etc i calculant perímetres amb una cinta mètrica.

Continua llegint

Les competències matemàtiques!

Les competències matemàtiques!

Avui hem jugat al joc japonès “Sumdoku”, una variant del clàssic sudoku en la qual hem hagut de tenir en compte quant sumen els nombres de certes agrupacions de caselles i les descomposicions de les xifres! 

Continua llegint

Som escriptors

Som escriptors

Per explicar les nostres vacances, a casa, entre tots els nens i nenes del Grup Diamant (5 anys) hem escrit un poema: La Pasqua dels Diamants. Una olla de grills tot plegat.

Continua llegint

Els contes tradicionals

Els contes tradicionals

No hi ha dubte que els contes tradicionals, les rondalles i les llegendes tenen un valor universal, ens expliquen com és la societat de la qual formem part, ens parlen dels conflictes de la pròpia cultura i ens transmeten una visió del món que sorgeix d’una experiència compartida.

Continua llegint

Educació emocional

Educació emocional

Educació emocional, diversitat sexual, identitat de gènere, exclusions socials,... a partir del visionat de quatre animacions basades en el llibre "Dibuixant el gènere", un projecte divulgatiu de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal.

Continua llegint

Els tallers

Els tallers

Des de ben petits potenciem la creativitat de cada nen/a per contribuir a un bon desenvolupament integral, tant personal, intel·lectual, emocional, social i cultural, a partir de diferents tallers com és el linòleum, la pintura o el fang.

Continua llegint

Tant de gust Sr. Llull

Tant de gust Sr. Llull

Una manera d'aproximar i posar en coneixement dels alumnes les obres literàries i conèixer alguns autors i autores significatius de la literatura catalana, castellana i universal he estat la que hem fet:

Continua llegint

Per un demà més verd!

Per un demà més verd!

Els dimecres, el grup de 7 anys som els encarregats de portar al contenidor del plàstic els iogurts, les garrafes i altres envasos de plàstic que generem a l’Escola.

Continua llegint

Diversitat

Diversitat

En Xavi i la Nona han vingut a l’Escola a explicar uns contes als nens de tres, quatre, cinc, sis i set anys.

Continua llegint

Els cucs de la farina

Els cucs de la farina

Un company de l'Escola ens ha portat al grup de 6 anys els seus 266 cucs de la farina perquè els cuidem durant el mes que estarà a HTH, Sant Diego.

Continua llegint

Sostenibilitat

Sostenibilitat

Per ser cada dia més Sostenibles vam decidir fer un jardí vertical, ja hem començat a plantar les plantes aromàtiques per fer el jardí de papallones, esperem que ens vinguin a visitar.

Continua llegint

El Projecte Fènix

El Projecte Fènix

Aquest any, el grup Galàxia (10-11 anys), dins del Projecte Fènix, un projecte que fem amb altres escoles, ens hem proposat fer "El còmic viatger".

Continua llegint

Gaudim la música

Gaudim la música

Amb les petites danses i jocs musicals volem desenvolupar l’escolta activa dels nens i nenes i fer-los receptius al món sonor que els envolta.

Continua llegint

2es Muralles de Barcelona

2es Muralles de Barcelona

Els grups Big Bang (8anys) i Àurum (9anys) hem acabat el recorregut de les 2es Muralles de Barcelona: la Façana Oest, la Façana Marítima i la Façana Nord-Est.

Continua llegint

La impremta

La impremta

Amb la impremta, tècnica d’impressió de Celestine Freinet, hem creat la nostra tapa del Llibre de lectura on guardem tots els Textos lliures treballats.

Continua llegint

El Text Lliure

El Text Lliure

El Text Lliure és l'expressió natural del nen que permet conèixer les inquietuds dels alumnes i que estimula la seva capacitat creadora.

Continua llegint

L'assertivitat

L'assertivitat

L'assertivitat és l'habilitat que ens permet expressar lliurement les nostres idees i opinions, sense agredir els altres i sense ser agredits (ni físicament ni verbal).

Continua llegint

Gravadora làser

Gravadora làser

Avui hem estrenat la gravadora/talladora làser que ens permetrà gravar, marcar i tallar una gran varietat de materials i gaudir de les grans possibilitats que ofereixen les tecnologies de fabricació digital.

Continua llegint

Reutilitzem amb art

Reutilitzem amb art

El grup Big Bang (8 anys) i el grup Aurum (9 anys) hem participat en el taller “Reutilitzem amb art”, de la Fundació Formació i treball. Hem estampat bosses de roba reutilitzades amb pintura tèxtil i soles de sabata. Ha estat molt interessant i creatiu!

Continua llegint

El mètode científic

El mètode científic

El mètode científic passa per l'experimentació. La creativitat, el disseny, l'enginyeria, la física... han estat necessaris per acabar el nostre repte en el Projecte STEAM-H amb els/les nois i noies dels grups Galàxia (10 anys) i Heli (11 anys).

Continua llegint

Plou. Estalviem aigua.

Plou. Estalviem aigua.

Estalviem aigua?
Amb tanta pluja sembla que no hauríem de fer-ho doncs, des del programa d'educació ambiental, "Com funciona Barcelona?", ens han vingut a explicar el conte de l'Inventor Gota que ens diu tot el contrari.

Continua llegint

Posa't les piles

Posa't les piles

Els grups Galàxia i Heli (10 i 11 anys) han assistit a la xerrada-taller de Caritas (Escoles amb cor) "Posa't les piles" sobre els valors de la solidaritat i l'empatia.

Continua llegint

Programació

Programació

Per aprendre a programar, entenent la programació com una eina pera resoldre qualsevol tipus de problema, els nens de 5 anys pensen, anoten i representen els moviments que haurà de fer el robot.

Continua llegint

Els sentits

Els sentits

Una macedònia de fruites.
Toquem, observem el color i la mida, olorem, tastem, comptem i mengem les diferents fruites.

Continua llegint

Les emocions

Les emocions

Prenem consciència de les pròpies emocions, les identifiquem i les anomenem pel seu nom: alegria, tristesa, ràbia, sorpresa, etc.

Continua llegint

STEAM-H

STEAM-H

Iniciem el trimestre amb il·lusió i entusiasme per a aconseguir acabar el nostre repte sostenible, ecològic i que vetlla pel canvi climàtic, a partir del projecte d'STEAM-H interdisciplinari, pluridisciplinari i multidisciplinari.

Continua llegint

La cavalcada

La cavalcada

Igual que el llenguatge, la ciència i altres aprenentatges, les matemàtiques s'adquireixen de forma natural perquè formen part de la nostra vida quotidiana.

Continua llegint

Compartir

Compartir

Una representació de nens/nois i nenes/noies de grups de Primària i ESO han anat a cantar nadales a la Residència de gent gran Grup Atlàntida.

Continua llegint

El joc i l'aprenentatge

El joc i l'aprenentatge

A partir d'un joc tradicional, la xarranca, posem en joc diferents habilitats com els salts, la punteria, l’equilibri, el coneixement dels nombres i la concentració.

Continua llegint

La piscina

La piscina

Els nens i nenes adquireixen, al medi aquàtic, autonomia i seguretat i això els ajuda a augmentar l'autoestima.

Continua llegint

images/boletes-1.jpeg

Transvasaments

Els nens i nenes del Grup Sol (2 anys) transvasem boletes de llana d’un pot a un altre, ens ajudem de culleres, pinces i altres estris.

Continua llegint

Sortida a l'IEC

Dins del projecte "Homenatge als elements" els grups Carboni i Hidrogen (12 i 13 anys) hem visitat l'exposició sobre la taula periòdica a l'IEC.

Continua llegint

Els quaderns científics

Els quaderns científics

Als 8 anys fem el treball de camp amb els Quaderns científics on prenem nota de les nostres observacions científiques i de les espècies, en aquesta primera ocasió ho farem a Prades (el Baix Camp) a on anirem a passar les JAF (Jornades d’Aprenentatge Fora).

Continua llegint

Community Cercle

Community Cercle

Continuem amb la pràctica del Community Cercle, apresa a High tech High el curs anterior, per cohesionar els grups d'adolescents.

Continua llegint

Les emocions

Les emocions

La paraula emoció prové del llatí i està formada pel prefix e, que vol dir enfora, i movere, que fa referència al moviment, l'acció; per tant, l'emoció és allò que ens fa moure.

Continua llegint

L'hort de l'Escola

L'hort de l'Escola

El Grup Colors (6 anys) i Bombolla (7 anys) hem dissenyat la nostra taula de cultiu per poder sembrar i plantar. Per fer això hem mirat quines hortalisses eren “amigues” i quant espai necessitava cada planta per créixer forta i bonica.

Continua llegint

L’educació sensorial

L’educació sensorial

Treballem l’educació sensorial a partir d’instruments que afavoreixen la manipulació, l’exploració, l’estimulació dels sentits, la capacitat de coordinar.

Continua llegint

Les JAF

Les JAF

El treball científic de les JAF (Jornades d'Aprenentatge a Fora) d'aquest curs, a Prades, s'inicia a l'Escola a partir d'un treball cooperatiu, recercant les característiques de la comarca del Baix Camp, el que anomenem Marc teòric, des de la geografia, hidrografia, climatologia, fauna, flora, economia fins a l'antropologia d'aquesta.

Continua llegint

Fem conjectures

Fem conjectures

Fem conjectures a partir d’estimacions sobre el pes de diversos objectes i utilitzem instruments de mesura per comprobar-ho.

Continua llegint

Pluja d’idees per fer el nostre planeta més sostenible

Un planeta més sostenible. Brainstorming

Pluja d’idees per fer el nostre planeta més sostenible. Cada un dels membres de l'equip aporta idees en forma de possibles respostes al repte o problema plantejat, i una persona és l'encarregada d'escriure les idees que vagin sorgint.

Continua llegint

Advertising techniques

Groups Carboni and Hidrogen (1st and 2nd ESO) studying advertising techniques used in tv commercials as part of a project involving English, art, technology, philosophy and history.

Continua llegint

Els Projectes

Des dels 3 anys fem projectes on el repte proposat s'ha d'assolir, tot treballant en petits grups de manera col·laborativa i amb habilitats socials que es van guanyant.

Continua llegint

TENIM UN REPTE!

Quan hem arribat al nostre grup (tenim 5 anys), hem trobat que tots els nostres colors estaven barrejats; i les nostres caixes estaven buides.

Continua llegint

La música

La música és un art de la naturalesa i humà, des dels inicics del despertar intel·lectual, que només cal desvetllar.

Continua llegint

"El món marí": un projecte sobre els animals del mar

Els nens i nenes dels grups 1968 i Commodore 64, representem davant d’altres grups de l’Escola "El món marí", el producte final d'un projecte sobre els animals del mar on han treballat, entre moltes altres coses, l'expressió teatral i corporal, l'educació visual i plàstica i la música.

Continua llegint

Mens sana in corpore sano!

Dins del desenvolupament de les competències en Educació física els nois i noies de 10 i 11 anys (g. Irrepetibles i g. Freinet) realitzen una Cursa d'Orientació pel Parc de l'Oreneta (Barcelona).

Continua llegint

Estigues al dia amb el Whatsapp de l'Escola

Si vols estar al dia dels esdeveniments de l'Escola, guarda aquest número a l'agenda del teu mòbil i envia un email a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. perquè et puguem donar d'alta a la llista de difusió.

Continua llegint

Videoconferència amb amb el Lucile Packard Children's Hospital (Stanford)

Els grups 1968 i Commodore 64 (8 i 9 anys) amb els alumnes de HTH (Califòrnia) que estan a la nostra Escola desenvolupant el seu programa de Internship, hem tingut la oportunitat de realitzar una videoconferència amb el Lucile Packard Children's Hospital (Stanford) per seguir amb el nostre projecte sobre el cos humà. Hem parlat amb una teacher assistant i ens ha resolt molts dels dubtes que se'ns havien generat.

Continua llegint

Enginy (in)visible, conferència a càrrec de Núria Salan

Els grups Irrepetibles (10 anys), Freinet (11 anys), Five (12 anys) i Zero (13 anys), vam assistir a la conferència Enginy (in)visible, a càrrec de Núria Salan, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia i avui ho volem compartir.

Continua llegint

ART MATEMÀTIC

Què passa quan l'art es fusiona amb la ciència? Hem visitat, al CosmoCaixa, l’exposició d’escultures impossibles de Rinus Roelofs.

Continua llegint

L'educació forma ciutadans competents capaços de canviar el món

Tens esperit científic? T'agrada la ciència i la tecnologia? Què és la programació? I saps què és la supercomputació? Vols ser un/a gran investigador/a? Juguem a programar? Què passaria amb l'aire de la nostra ciutat si tothom anés a treballar en bus? Què és una simulació? Per què serveixen les dades que extraiem d'una recerca?

Continua llegint

Jaume Plensa: Sortida al MACBA

Els alumnes d'ESO, d'una banda els Grups Five i Zero, i d'altra banda, els Grups Mà i Freunde i Tech High, van realitzar una sortida al Museu d’Art Contemporani de Barcelona, dins d'un projecte en l'àmbit artístic.

Continua llegint

El meu cos és meu

Hem llegit el conte "El meu cos és meu" de Pro Familia Darmstadt i hem iniciat un  diàleg i una reflexió sobre la transgressió dels límits sexuals, de la importància d’expressar les necessitats i els desitjos, de la presa de consciència dels sentiments i emocions propis, del seu cos, etc.

Continua llegint

Un tast d'un entrenament de gimnàstica artística

Partint del nostre plantejament que l'esport és una pràctica educativa, a nivell físic i mental, mai a nivell competitiu, i  independentment del gènere, els grups Irrepetibles (10 anys) i Freinet (11 anys) ens hem desplaçat al Club de Tennis de 'La Salut" on hi ha el Gràcia Gimnàstica Club, per a fer un tast d'un entrenament de gimnàstica artística.

Continua llegint

Projecte Fem matemàtiques

Alumnes del grup Five han obtingut un diploma pels millors treballs del Projecte Fem matemàtiques que organitza el Districte de Sarrià Sant Gervasi per fomentar les vocacions científiques.

Les pomes

Els grup Monotip (4-5 anys) hem tastat i olorat 4 tipus diferents de pomes. Hem manifestat les nostres preferències  i hem compartit coneixements.

Continua llegint

Viatge per conèixer escoles de renom californianes i intercanvi d’idees i conclusions amb la High Tech High

Els senyors Francesc Colomé i Marc Oliveras han viatjat a Califòrnia per tal de compartir amb la directora de High Tech High Chula Vista (HTHCV), Angela Guerrero, impressions sobre l’experiència d’aquest curs amb els projectes comuns realitzats pels alumnes dels dos centres i amb l’estada dels nostres alumnes de tercer i quart d’ESO a l’escola de San Diego.

Continua llegint

Commemorem el Dia Mundial de l'Aigua

Commemorem el Dia Mundial de l'Aigua desenvolupant les nostres competències lingüístiques, des de la literatura catalana fins al llenguatge LEGO, el coneixement del medi, filosofia i les habilitats dins de l'àmbit social i cívic.

Continua llegint

L'Escola a Betevé

Fruit de les sortides que els nostres alumnes fan quinzenalment per Barcelona ha estat aquest reportatge que s'ha emès al programa Catacrack de Betevé. 

Continua llegint

taller sobre relacions afectives

Taller sobre relacions afectives

Els alumnes d'ESO, d'una banda els Grups Mà i Tech High i Freuende, i d'altra banda, els Grups Cinc i Zero, han fet un taller sobre relacions afectives, amb el suport del Punt d'Informació Juvenil.

Continua llegint

Estripem paper de diari

El Grup Festa (1 any) treballem la psicomotricitat fina i fer la pinça tot estripant les fulles de paper de diari. Les rebreguem, fem boles, les llancem i experimentem com es belluguen si les bufem.

Continua llegint

Conferència, d'un membre dels Mossos d'Esquadra, sobre Internet

Dins de l'activitat de filosofia, que s'inicia als 8 anys a la nostra Escola, i en la que treballem els valors socials i cívics, que ajuden a cada nen/a a créixer com a persona, amb autonomia i responsabilitat, el grup Freinet (11 anys) ha assistit a la conferència que ha fet, a l'Escola, un membre dels Mossos d'Esquadra.

Continua llegint

El comptatge

El grup Cor (5 anys), hem experimentat què és el comptatge. I ho hem fet de dues manares: hem comptat globus (comptatge acústic) i hem jugat al dòmino (comptatge resultatiu a cop d'ull).

Continua llegint

Mètode científic

El mètode científic és un procés que serveix per investigar allò que ens és desconegut, un procés que utilitza l'evidència i l'experimentació.

Continua llegint

El vermicompostador

Els alumnes dels Grups Monotip i Coratge hem netejat el vermicompostador i hem posat els cucs que són els encarregats de fabricar un adob amb les restes orgàniques que els hi donem (peles de patata, fulles lletges d'enciam, crostons de pa, etc).

Continua llegint

Assemblea de propostes

El grup Cor (5 anys) fem Assemblees de propostes. Quan acordem què cal millorar, ho dibuixem en la nostra llibreta per poder, després, valorar si ho hem aconseguit o no.

Continua llegint

Treball matemàtic

Avui el nostre treball matemàtic ha consistit en un treball col·laboratiu, en petits grups de treball, a partir d'una activitat dissenyada amb l'Smartlab, la nostra pantalla interactiva.

Continua llegint

Participem a unes Jordanes d'Atletisme al CEM La Mar Bella

El grup Commodore 64 (9 anys), el grup Irrepetibles (10 anys) i el grup Freinet (11 anys) vam participar en un Tast Atlètic, una jornada didàctica esportiva dirigida a alumnes amb l'objectiu de treballar diferents aspectes relacionats amb l'activitat física i l'esport i en concret amb l'atletisme.

Continua llegint

Punt Verd

El grup Commodore 64, com a responsables del punt Verd, potenciem la sostenibilitat a l’Escola i fem un mural.

Continua llegint

Jugant en equip

En un dia molt plujós el nostre espai de pati (grup Freinet -11 anys-), després d'esmorzar, l'hem dedicat a jugar a jocs de taula, en equip, seguint les normes del joc, acceptant la derrota i aprenent dels errors.

Continua llegint

Fem estadística...

Cada mes canviem el calendari del grup. Amb els dies del mes passat hem fet estadística. Hem volgut saber quin temps hem tingut, i per això hem fet un diagrama de barres.

Continua llegint

Les muralles naturals de Barcelona

Hem anat de Sortida quinzenal al castell de Montjuïc. Des d'allà hem observat les muralles naturals de Barcelona: la Serralada de Collserola, el riu Llobregat, el Mar Mediterrani i el riu Besòs.

Continua llegint

Aprenent a menjar

La bona alimentació és una necessitat básica de tots els infants que els permet créixer, desenvolupar-se i disposar d'una bona salut.

Continua llegint

El descans

Alguns nois i noies de 14 i 15 anys gaudeixen del seu temps de descans, després de dinar, a la terrassa de l'Escola que és un espai que van fent seu.

Continua llegint

Descobrim diferents sons. Ens agrada la música!

Molt es parla sobre els beneficis de la música com un poderós relaxant, però la música va més enllà perquè afavoreix els petits en l'àrea intel·lectual, auditiva, sensorial, motriu, els mecanismes del llenguatge, la socialització i l'increment de l'autoestima.

Continua llegint

Explorem el món

La manipulació i l'experimentació en els infants és un fet innat, tenen la necessitat d'explorar el seu món, observant i investigant el seu entorn, cosa que els permet anar entenent la seva realitat. 

Continua llegint

Celebrant el primer dia classe

Per tal de fer més festiu el primer dia de curs i gaudir dels parcs que tenim al voltant de l'Escola, els grups de 8 a 11 anys ens hem desplaçat a esmorzar i alliberar emocions al Parc de la Tamarita, al Passeig Sant Gervasi, on hem pogut també practicar alguns esports!

Continua llegint