Article d’opinió del Dr. Marc Oliveras, director general de l’Escola, sobre les necessitats educatives de la societat d’avui i, paradoxalment, de l’oportunitat de convergir-hi que tenen les escoles com a conseqüència de la crisis sanitaria i econòmica provocada pel Covid-19.
Ahir en Marc Oliveras va tenir l'oportunitat de parlar sobre la reobertura de les escoles.
Avui, al "Popap escolar", hem après els sons que fan els animals gràcies al conte que ens ha explicat Sílvia Cóppulo, "L'ànega quac-quac". També hem après a fer figures de papiroflèxia amb l'Anna Valero, directora de l'Escola L'Horitzó de Barcelona.
“David Morales, com totes les setmanes ens porta un tema social, en aquesta ocasió relacionat amb l'educació i les noves tecnologies. Ho fa parlant amb Marc Oliveras, director de l'Escola L'Horitzó que ha incorporat la intel·ligència artificial en la seva línia d'estudis."
Parlem del projecte de creació literària de l'escola L'horitzó de Barcelona que des de fa 20 anys lidera el professor Josep Lluís Cabellos.
Som dins aquell període que porta de cap moltes famílies: portes obertes per visitar escoles i fer la preinscripció. En què ens fixem a l’hora de buscar centre educatiu per als nostres fills?
Si l’escola és petita o gran? Si té camp de bàsquet o no? Potser subratllem aspectes que no són importants i ens passen desapercebuts temes que realment són prioritaris.
“Els deures a casa no tenen massa sentit”, afirma Anna Valero, directora de l’Escola Horitzó de Barcelona, que ha editat un decàleg per orientar els pares a l’hora de triar el centre escolar.
Anna Valero: "Les escoles que innovin perquè està de moda, ho deixaran de fer".
La moda d’escoles innovadores és relativament recent, però l’Escola L’Horitzó de Barcelona fa gairebé 50 anys que funciona amb aquest sistema. Fundada el 1968 per una parella que creia en aquest model educatiu, actualment registra un total de 200 alumnes i 20 mestres. És un dels 26 centres impulsors d’Escola Nova 21.
La Fundación Altarriba ha decidido premiar a un alumno de 13 años de la escuela L'Horitzó de Barcelona porque salvó la vida a una gaviota que agonizaba en el Paseo Marítimo de Platja d'Aro (Girona).
Según ha explicado la directora de la escuela L'Horitzó, Anna Valero, su alumno, Patrick recibirá este jueves el premio junto con una compañera de clase, Helena B., que ha presentado un proyecto, realizado mediante figuras LEGO, para mejorar la calidad de vida de los animales.