FAQS


Per què fem portar uniformitat als petits i les bates?

  • L’objectiu principal és fer-los sentir part d’un grup, d’un equip, i que interioritzin que a l’Escola venen a aprendre i a treballar. La bata serveix per a realitzar activitats mitjançant les quals es poden embrutar.

L'Horitzó és una Escola trilingüe?

  • Tots els alumnes de l’Escola acaben amb unes altes competències en català, castellà i anglès.

Per què serveix fer alemany?

  • L’alemany és una eina que s’introdueix a l’ESO, concretament en el projecte de Creació literària. L’utilitzem per potenciar el raonament lògic i matemàtic, per potenciar la gramàtica i el lèxic de les llengües catalana, castellana i anglesa, i finalment, l’utilitzem per introduir la cultura i la història d’Europa.

Com es treballen les intel·ligències múltiples a l’Escola?

  • El projecte L’Horitzó es basa en una educació personalitzada. Per tant, per a cada nen i nena utilitzem les eines i mètodes que més li convinguin per tal de potenciar les diverses intel·ligències i ajudar a que les maduri sense fer perillar el seu equilibri emocional.

Com podem, les famílies, profunditzar més en el projecte i dia a dia de l'Escola?

  • Els animem a seguir-nos a les xarxes (instagram, facebook, twitter). Som molt actius i allà podran descobrir moltes de les coses que fan els seus fills i filles en el dia a dia. A més a més, poden donar-se d’alta a la galeria d’imatges privada de flickr i al whatsapp de l’Escola.
    Per altra banda, totes les famílies reben uns informes personalitzats dels seus fills i filles. Dels 0 fins els 4 anys les mestres fan un informe diari. Dels 0 fins els 11 anys es realitza un informe el desembre i un altre el juny. En el cas de l’ESO, els informes són trimestrals. A més, els mestres tutors proposen un mínim d’una reunió individualitzada cada curs a les famílies.
    Però una cosa més important que tot l’anterior és que sempre que ho vulguin ens poden demanar cita per parlar i/o per visitar l’Escola, o poden trucar i preguntar sempre que ho vulguin. L’educació dels seus fills i filles a l’Escola és un treball conjunt del projecte L’Horitzó, l’equip docent, i les famílies.

Com es treballen la disciplina i l'ambient de treball a l'Escola?

  • Els valors, la disciplina, l’ambient de treball, es transmeten fent-los viure! És a dir, és més fàcil que un Mestre ordeni una classe o reculli un paper del terra, però el difícil i l’objectiu de l’Escola és fer recollir el paper del terra i explicar la importància de l’ordre i del respecte a tots els nostres nois i noies.
    A banda, l’Escola té una normativa interna (les anomenades NOFC -Normes d’Organització i Funcionament del Centre-, d’obligada redacció segons l’actual ordenament del sistema educatiu). Enguany tots els alumnes de l’Escola, però principalment els de l’ESO, estant realitzant reunions durant aquest primer trimestre amb l’objectiu de treballar i consensuar una nova normativa que es posarà a disposició de tots vostès a partir de gener de 2020.

Per què l'horari de 8:30 a 17:30 hores?

  • Aquest horari permet que realment els alumnes creïn el seu propi coneixement fruit de la seva pròpia reflexió (el “coneixement reflexionat”). Considerem que l’horari ampli que realitzem els permet integrar tots els coneixements i a la vegada crear-se el seu propi mètode de treball, sense que això els causi un estrès emocional. No obstant l’anterior, considerem necessari que els nostres nois i noies realitzin treballs de llarga durada a casa (les proves i Tesines), de temàtiques diferents a les que fan a l’Escola però tutelats pel nostre equip docent. Aquests treballs els permet madurar en la seva responsabilitat i gestió del temps, a banda dels coneixements i mètodes de treball que adquireixen.

Quina és la ràtio alumnes/mestres quantitativa de l'Escola?

  • El projecte L’Horitzó té una ràtio màxima de 8 alumnes per docent (8:1). En l’actual curs 2019-20 la ràtio és 7,5:1. Per assolir aquesta ràtio podem arribar a tenir 2 mestres per grup (el màxim d’alumnes per grup és de 24).
    És evident que hi ha activitats on la ràtio és superior (menjador, pati, conferències, etc.) i d’altres on és inferior (treball individual, projectes en grups reduïts, etc.). Sempre parlem de mitjanes aritmètiques, no de mitjanes qualitatives.

L'Escola té previst incorporar batxillerat?

  • Estem treballant per tenir batxillerat el més aviat possible.

Quin programa d'art hi ha a l’Escola?

  • Les arts a l’Escola tenen la mateixa importància que qualsevol altra disciplina
    o coneixement. Les arts són una veritable via d’accés al coneixement i permeten visualitzar d’una manera evident la imaginació i creativitat, no essent-ne la única manera. Així doncs, igual que qualsevol altra matèria, les arts estan immerses als projectes dels nostres alumnes de moltes maneres diferents.
    No obstant l’anterior, el projecte L’Horitzó treballa les arts dividint-les en 3 camps: l’espai sonor (música, solfeig, instruments), l’espai visual (fusteria, arts plàstiques, vídeo), i l’espai moviment (dansa i teatre). Tots aquests camps i coneixements es treballen des de la llar d’infants fins a l’ESO segons els objectius pedagògics i competencials de cada edat.

Com podem estar segurs que els nostres fills no tindran problemes a l'incorporar-se en el futur a un tipus d'educació més tradicional?

  • Tots els nostres alumnes superen les proves d’accés a la universitat (PAU). A banda d’això, a l’Escola també els preparem per entendre i realitzar els exàmens tradicionals. La prova d’això és que sense fer una preparació específica, els nostres nois i noies obtenen notes superiors a la resta de centres de Catalunya i de centres amb similars complexitats socials en les proves competencials obligatòries de 6è de primària i 4t de l’ESO.

Quina relació que té l'escola amb les escoles de High Tech High (HTH), NuVu i Latitude?

  • L’Escola té amb l’HTH un acord de col·laboració on, d’una banda, els alumnes de 3r i 4t de l’ESO realitzen projectes trimestrals amb els alumnes de l’escola de HTH Chula Vista (San Diego – USA), on l’últim mes del trimestre els nostres alumnes van a viure el dia a dia de l’escola californiana i viuen amb famílies d’allà. A més a més, cada curs venen durant també un mes de durada a treballar a l’Escola alumnes d’HTH Chula Vista. Per altra banda, l’acord entre l’HTH i L’Horitzó també contempla l’intercanvi de coneixements i d’experiències entre els equips docents d’ambdues institucions. Tant és així que ja podem anunciar-los que per primera vegada a Europa, l’HTH farà una formació a docents de tot el continent a les nostres instal·lacions durant el mes de maig de 2020.
    Amb les escoles de NuVu i Latitude ja hem començat a intercanviar experiències i coneixements i a la vegada estem elaborant uns acords que influenciaran molt positivament en el projecte L’Horitzó i en el dia a dia dels nostres alumnes, tant pel que fa a les seves experiències pedagògiques com també a les seves vivències vitals. Esperem poder-los donar més detalls d’aquests acords ben aviat.

Quina és la relació que manté l'escola amb organitzacions externes com Escola Nova 21 y Habla Teacher Institute?

  • L’Escola Nova 21 ha estat un projecte de 3 anys de durada mitjançant el qual s’ha promogut el canvi de model educatiu a Catalunya. La nostra escola ha estat un dels 25 membres impulsors (una de les 10 escoles de la ciutat de Barcelona).
    Amb Habla Teacher Institute l’Escola té un acord de col·laboració per la formació dels nostres mestres. Enguany han fet aquest curs de formació 3 dels nostres mestres. No és l’única institució amb la qual es formen els nostres mestres, els quals permanentment realitzen cursos de formació de tot tipus.

Què significa exactament treballar per projectes?

  • Explicar el mètode de treball per projectes requeria de moltes pàgines. No obstant, i aclarint que es tracta d’una simplificació, podem dir que el treball per projectes significa aprendre de forma interdisciplinària i per competències. És dir, i en el cas de L’Horitzó, utilitzem casos reals per elaborar projectes mitjançant els quals els nostres alumnes adquireixen coneixements diversos (els anomenats hard skills, coneixements mesurables, com les matemàtiques, la química, la gramàtica, etc.) i que els sàpiguen relacionar de forma interdisciplinar. A la vegada, el treball per projectes ens serveix perquè els nostres nens i nenes assoleixin competències no mesurables i intangibles (el que es coneix com a soft skills, és a dir, l’empatia, el saber treballar en equip, la responsabilitat, el respecte, la resolució de problemes, etc.).
    Per a cada projecte, l’Escola i l’equip de mestres tenen definits els objectius hard i soft, i la seva forma d’avaluació. Aquests objectius, no obstant, es poden modificar durant la realització dels projectes segons es vegi que aquests van evolucionant. Al cap i a la fi, posar l’alumne/a al centre significa que aquests poden anar modificant constantment els projectes i, per tant, els seus objectius.
    No obstant l’anterior, a l’Escola considerem que el treball per projectes no és l’única opció metodològica vàlida i, per tant, quan convé també realitzem classes tradicionals (les anomenades classes magistrals on el mestre explica una sèrie de coneixements als alumnes). De igual manera que si ho creiem oportú també realitzem exàmens tradicionals. Els nostres alumnes han d’estar totalment preparats per a qualsevol circumstància que es trobin en el futur.

 

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

934 177 658