Col·laborem i innovem amb:

L’Escola té una aliança pedagògica amb el High Tech High (HTH) de Chula Vista (San Diego, Califòrnia, USA) mitjançant el qual, d’una banda, els dos equips docents formem una xarxa permanent d’intercanvi d’experiències i coneixements; i de l’altra, els estudiants de 3r i 4t de l’ESO (equivalents a 9è i 10è grau a USA) realitzen cada curs projectes trimestrals, el darrer mes dels quals els nostres alumnes i mestres es desplacen a l’HTH per finalitzar i presentar públicament els treballs.

NuVu és un centre d’innovació en educació creativa de Boston (USA) fundat per professors del MIT i que dissenya projectes per joves d’11 a 18 anys. Els projectes ideats per NuVu exploren temes del món real amb l’objectiu que els estudiants desenvolupin habilitats de disseny i a la vegada resolguin desafiaments complexes mitjançant la creativitat, el pensament crític i el treball en equip. Els seus projectes són multidisciplinaris i poden requerir de la robòtica, la programació, la fabricació, l’electrònica o d’altres habilitats tecnològiques.

La creació del Fòrum “Els Futurs de l’Educació” sorgeix com a projecte conjunt i temporal de centres que ja col·laboràvem com a referents de formació d’Escola Nova 21 junt amb alguns altres, i autoliderem la iniciativa. Volem reimaginar com el coneixement i l’aprenentatge poden donar forma al futur de la humanitat i del planeta i quina educació és necessària. Treballarem per connectar les accions conjuntes sobre aprenentatge avançat amb el debat mundial sobre com s’ha de configurar el futur de l’educació, que amb el confinament pel covid-19 encara pren molta més rellevància. I alhora, contribuirem a fer partícip la comunitat educativa i el conjunt de la societat dels aprenentatges del col·lectiu.

Escola L’Horitzó és una de les 25 escoles de Catalunya (una de les 10 de la ciutat de Barcelona) que impulsa el projecte EN21.

L’Escola té un acord de col·laboració amb Habla Teacher Institute per la formació dels nostres mestres. No és l’única institució amb la qual es formen els nostres mestres, els quals permanentment realitzen cursos de formació de tot tipus.

DataCamp és una plataforma d’aprenentatge interactiu per a la ciència de dades. Els cursos són impartits per experts i desenvolupen llenguatges de programació com R, Python, SQL i Spark. Centenars d'empreses i universitats d’arreu del món (com Harvard i Berkeley) aprofiten DataCamp per al seu desenvolupament i formació.

L’Escola és l’únic centre educatiu no universitari que treballa amb DataCamp, concretament pels projectes d’Intel·ligència Artificial impartits a l’ESO i en temes relacionats amb la programació amb Python.

Tot l’equip de Mestres de l’Escola coneix i utilitza la metodologia i les eines de Pentabilities, les quals tenen per objectiu identificar les habilitats claus que no es mesuren en les pràctiques tradicionals d’aprenentatge, les defineix i les promou a través d’avaluacions basades en l’evidència. Aquestes habilitats claus es resumeixen en cinc grans habilitats socials i emocionals (les pentabilities): Responsabilitat, Cooperació, Autonomia i iniciativa, Gestió emocional i Habilitats de pensament.

Està demostrat que unes bones habilitats sociopersonals ajuden a millorar el nostre benestar i el del nostre entorn al llarg de la vida, a més de facilitar el camí cap a l’èxit acadèmic i l’adaptació al mercat laboral.

Intercanviem informació i experiències amb la facultat d’enginyeria de la Tufts University de Boston en matèria de programació i robòtica.

Des dels anys 80 treballem la robòtica i la programació. A mitjans dels anys 90 vam començar a col·laborar amb Lego Education.

Des de sempre l’Escola ha treballat un STEAM propi (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) de forma interrelacionada i transcidiplinar, donant molta importància a les arts i les humanitats com a elements indispensables en el món científic. Des de l’any 2016 treballem conjuntament amb el Museu de la Ciència de Boston per continuar innovant i millorant els projectes dels nostres alumnes.

Lenoarmi dóna formació continua a l’equip docent de l’Escola, tant per a les activitats aquàtiques com per a les de terra dels més petits. La relació entre Lenoarmi i l’Escola és molt estreta per buscar sempre les millors experiències i pràctiques pedagògiques pels nostres nens i nenes. A més a més, mitjançant Swimbo by Lenoarmi, les nostres famílies i els nostres alumnes poden gaudir d’activitats extraescolars en el mateix recinte de l’Escola.

Col·laborem amb Càritas i som voluntaris i voluntàries d’Escoles amb Cor-Educació en Valors. Sensibilitzem en valors els nostres alumnes de manera que prioritzin qualitats com la justícia social o la solidaritat.

Els professionals de la cuina de l’Escola estan assessorats per la Fundació Alicia. Els nostres alumnes també es beneficien d’aquesta estreta col·laboració amb els projectes que fan a l’hort urbà de l’Escola.

Des de sempre els escacs han estat part del projecte curricular de l’Escola. Els escacs són un joc-ciència que afavoreixen el desenvolupament de diverses habilitats mentals (entre elles hi ha la creativitat, la paciència, la resolució de problemes, la capacitat lectora, la concentració, la presa de decisions), i de pensament científic (constantment s’han de verificar o descartar hipòtesis).

Des de fa molts anys ensenyem els escacs totalment en anglès i en col·laboració amb l’escola del Gran Mestre Internacional d’escacs Miguel Illescas.

Newsletter

Passeig de la Bonanova 7