A. Com aprenen els alumnes de L'Horitzó?
- Preparem els nostres alumnes pel futur a través d’un model pedagògic propi en micro-entorns d’aprenentatge basats en la col·laboració, l’emprenedoria, la llibertat creativa, el coneixement reflexionat i una alta personalització.
- Treballem en grups reduïts i per projectes. La nostra ràtio màxima és de 8 alumnes per docent. Per aconseguir aquesta ràtio de 8:1 tenim una sola línia de grups d’edats des de la llar d’infants fins a l’ESO, on cada grup té un màxim de 24 alumnes i 2 mestres per grup.
- L’alumne/a de L’Horitzó és el centre del projecte pedagògic, el qual té com a objectiu maximitzar les seves capacitats. La pedagogia de les edats infantils té com a inspiració el mètode creat per Maria Montessori, mentre que per les edats de 6 anys en endavant fou el pedagog Célestin Freinet qui va servir de font d’inspiració.
- L’equip docent de l’Escola potencia el que anomenem com a coneixement reflexionat de cada alumne/a, és a dir, el pensament crític que sap respondre el com i el per què (allò que realment hom sap explicar), i no només el què.
- Els mestres de l’Escola són facilitadors que cultiven la llibertat i la curiositat per aprendre en un marc col·laboratiu i d’una manera molt personalitzada per assegurar l’equilibri emocional de cada alumne/a. Ajuden als nostres nois i noies a forjar el seu mètode de treball que els permeti adaptar-se contínuament als canvis que hauran d’afrontar durant tota la seva vida (aprendre a aprendre i a desaprendre).
- L’Escola no utilitza llibres de text, sinó que són els propis alumnes que els creen mitjançant la realització de projectes basats en problemes reals i amb un impacte a la societat.
- Potenciem que els alumnes aprenguin a fer-se preguntes (research-based learning), a que trobin la seva pròpia passió (experimental-based learning), a que aprenguin a aprendre i a desaprendre de per vida (peer-to-peer learning), i a treballar les habilitats creatives que els faci pensar diferent de les màquines (project-based learning).
- Per fomentar tot això procurem:
- Treballar per projectar la persona irrepetible que cada nen/a ja és.
- Exigir i estimular a cada alumne/a el màxim que pot donar sense fer perillar el seu equilibri intern.
- Que els nostres nois i noies es sentin lliures per arribar a assolir el seu esperit creatiu.
|