1a Sessió introductòria (Els objectes que són tecnologia):Els alumnes, en petits grups, es troben un objecte a dins d’unes bosses opaques i han d’identificar per a què serveix i raonar per què aquell objecte és tecnologia. Dialoguen perquè aquests objectes han estat dissenyats per solucionar un problema. Finalment dedueixen entre tots de quin material està fet l’objecte i de quins altres materials podria estar fet.
2a Sessió : (Ens convertim en enginyers)Els alumenes es converteixen en enginyers i per equips resolen el següent repte: crear una construcció per una mascota, amb unes premisses i un material concret durant 20 minuts.
Posteriorment comprovar si funciona i millorar la construcció.
3a Sessió : (Salvant la tortuga de la Salila)Es llegeix el conte Salvant la tortuga de la Salila. Un cop acabat, es situa a nivell geogràfic el país de l’Índia i el riu Ganges, així com altres aspectes geogràfics importants.
Els alumnes pensen i identifiquen quines contaminacions pateix el riu Ganges i quines possibles solucions, ells com a enginyers aportarien.
4a Sessió : (Som enginyers mediambientals)En aquesta sessió, els alumnes es converteixen en enginyers mediambientals. Primerament, a partir d’un experiment, descobreixen la diferència entre contaminant i contaminació. També acaben definint la diferència entre contaminació natural i artificial. A partir d’aquesta definició, en equips de quatre alumnes busquen les contaminacions naturals i artificials que hi ha en uns paisatges donats.
Finalment es fa una posada en comú amb els altres equips.
5a Sessió : Títol de la sessió: Explorem materials per al nostre filtre (pendent)En aquest sessió el repte serà trobar els materials per al filtre que netegin l’aigua i no hi hagi partícules, facin un color clar i net i alhora que per fer-ho no els impliqui una llarga durada de temps. A partir d’aquests criteris primer responen unes preguntes.
- Quins materials creieu que poden treballar millor per filtrar aigua contaminada? Per què penseu això?
- Quins materials creieu que no poden filtrar aigua contaminada? Per què?