Les Distincions L’Horitzó es van crear l’any 2002 i tenen per objectiu premiar l’excel·lència dels treballs dels alumnes dels últims cursos de l’Escola, incentivant alhora que aspirin a altres premis externs.

Les Distincions L’Horitzó tenen 2 categories:

Creació literària

En la categoria de Creació literària es distingeixen els treballs del projecte literari que realitzen els alumnes de l’Escola durant els quatre anys de secundària, etapa durant la qual els alumnes escriuen individualment el seu propi llibre, amb l’estil que desitgen (narrativa, poesia, assaig) i en una de les tres llengües oficials de l’Escola: català, castellà o anglès.

Els projectes literaris és presenten a final del 4t curs de l’ESO a la Llibreria ONA, en un acte obert a tot el públic.

Actualment, el jurat de la categoria de Creació literària està format per:

• Sra. Montserrat Ballús
  • Dr. Eduard Vallory
  • Sra. Àngels Riera Figueras
  • Dra. Montserrat Alguacil de Nicolás

Investigació científica

En la categoria d’Investigació científica es premien els treballs (tesines) de recerca científica que els alumnes duen a terme els darrers dos cursos de secundària (un cada curs).

Aquests projectes d’investigació estan elaborats individualment o en parelles sobre un tema triat pels propis alumnes a partir dels seus interessos.

Els treballs es presenten a l’Escola davant dels alumnes de secundària i les seves famílies.

Actualment, el jurat de la categoria d’Investigació científica està format per:

• Dra. Maria Calsamiglia
  • Sr. Francesc Colomé