Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.
El sentit més utilitzat…
Aquest projecte ha estat elaborat per nens de 6 anys (1r d’EPO).
S’han convertit en estadistes i han elaborat un diagrama circular.
Un projecte elaborat per nens de 6 anys
Han elaborat un diagrama circular
Fer i entendre un diagrama circular (sense utilitzar l’ordinador), utilitzant les dades recollides a partir del treball d’observació fet en el Quadern de camp on recollim dades quan anem de sortida.
El diagrama circular fet a partir d’un diagrama de barres, i amb una cinta de paper.
Desenvolupar la capacitat de raonament i la facultat d’abstracció aportant un conjunt de models i procediments d’anàlisi, càlcul i estimació que, aplicats en diferents contextos de la realitat, han de possibilitar la comprensió de conceptes i el seu domini competencial per resoldre situacions i problemes, en definitiva, comprendre l’utilitat de l’estadística.
Treballar el comptatge, la recollida de dades, l’elaboració d’un diagrama de barres, la interpretació d’aquest gràfic, etc. i tot a partir de l’observació feta durant la Sortida comarcal.
Un cop fet el diagrama circular, i utilitzant l’ordinador, comprovem si l’hem realitzat correctament i, en conseqüència, el resultat obtingut ha estat l’esperat.
- Quadern de camp amb el full de recollida de dades.
- Un diagrama de barres per plasmar les dades recollides.
- Una cinta de paper quadriculat.
- Llapis de color.
- Cinta adhesiva.
- Fulls en blanc.
Ha estat un projecte que ens ha permès treballar conceptes estadístics, a partir de les observacions fetes pels nens.
De manera gràfica, els ha estat molt fàcil arribar a establir comparacions del tipus més que, menys que; i també comparar els gràfics entre sí.
Per altra banda, també va ser molt gratificant veure com els il·lusionava poder comprovar, a través de l’ordinador, que ells havien fet el mateix; i que ho havien fet correctament.