Skip to main content

Magic Line: Pas a pas perquè tothom pugui tenir el seu horitzó

Com a Escola hem participat a la BML (Barcelona Magic Line), organitzada per l’obra social de l’Hospital de Sant Joan de Déu.
Ha estat un projecte interdisciplinari.
Vam rebre la informació de la BML, caminada solidària, a través dels mitjans de comunicació. Reunits en claustre, vam decidir implicar a tota la comunitat educativa.
A mesura que la família – escola va anar implicant-se, vam començar diferents activitats, treballs, experiències en paral·lel.
Una de les primeres tasques, va ser la inscripció (un total de 6 equips, aproximadament 115 persones) per poder participar a la caminada solidària. El nostre lema era “Pas a pas, perquè tothom pugui tenir el seu horitzó”.
Això suposava assolir, per una banda, arribar tots junts a la meta (10 km. de recorregut per la ciutat de Barcelona); i, per l’altra, un repte econòmic.
Un primer pas va ser donar a conèixer la BML a l’Escola. Per això, els propis alumnes, barrejats en grups de diferents edats, van dissenyar els cartells per publicitar-la.
Seguidament, els nens i nenes, nois i noies, van proposar crear diferents objectes per poder vendre i ajudar a assolir el repte econòmic (sabons ecològics, braçalets, punts de llibres, etc).

Els pares dels nostres alumnes també hi van col·laborar fent una parada de llibres solidaris.
Per aprofundir en la consciència social, des del mateix Sant Joan de Déu, ens van proposar dues xerrades per als xicots més grans de l’Escola:
La “Senselleria” (persones sense llar).
Les malalties mentals.
Aprofitant la festa de Carnestoltes (Dijous gras), cada grup d’alumnes va guarnir el pati i va muntar la seva paradeta amb els productes elaborats. Va ser una tarda de família, de convivència, de molta solidaritat.
Per endolcir la tarda, vam fer una xocolatada i unes galetes ben bones.
Per fer palès aquest compromís social, la BML ens va proporcionar la possibilitat d’anar al Mercat de la Sagrada Família i oferir un esmorzar i les manualitats que els nens havien creat.
Els alumnes que hi van participar, van viure, de primera mà, la importància de donar a conèixer aquestes iniciatives, col·laborar a difondre-les i observar com les rebien les persones a les quals informaven.
Finalment, va arribar el gran dia de la cloenda de la BML, que va ser el 25 de febrer, amb la caminada per la nostra ciutat. Alumnes, familiars, mestres, amics… vam viure un matí ple d’emocions.

els nois i noies, van proposar crear diferents objectes per poder vendre i ajudar a assolir el repte econòmic


Un primer pas va ser donar a conèixer la BML a l’Escola


Alumnes, familiars, mestres, amics… vam viure un matí ple d’emocions


Qüestió essencial
Treballar la consciència i el compromís social; la solidaritat; la implicació de tots i cadascun dels alumnes i de tothom qui forma la comunitat educativa de l’Escola.
Potenciar el treball col·laboratiu.
Producte final
  • Elaboració de diferents manualitats i/o altres productes.
  • Assolir el repte econòmic.
  • Fer la caminada.
Les finalitats de l’aprenentatge
  • Aprofundir a nivell teòric i pràctic en el sentit de la consciència i el compromís social.
  • Prendre consciència de les desigualtats socials.
  • Ser proactius davant aquestes desigualtats i donar resposta en la mesura de les possibilitats de cadascú.
Materials i eines necessàries
  • En funció del producte creat, cada grup ha utilitzat material fungible, materials reutilitzats, reciclats…
  • Per la creació de les empreses a Emprenedoria, han utilitzat les TIC.
Reflexions del mestre

Ha estat un projecte molt profitós per la nostra petita – GRAN comunitat educativa.
La motivació dels nostres alumnes ens ha empès a tots els altres (pares, amics i familiars) a actuar de forma cohesionada fent FAMÍLIA.
Assolir tots els reptes proposats ens ha omplert d’alegria i ens ha fet sentir feliços.
Considerem que el resultat ha estat molt satisfactori i que…
Pas a pas, tots hem pogut viure que la solidaritat és el camí per apropar-nos a l’horitzó que cadascú dessitja.