Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.
Paraula oculta
Activitat d’experimentació en l’educació matemàtica: creació d’un material matemàtic, per tal de treballar diferents
conceptes geomètrics, tot ocultant una paraula.
Pensar i descobrir la paraula oculta jugant amb les rajole, amb la geometria
Pensar i descobrir la paraula oculta jugant amb les rajole, amb la geometria
Desenvolupar competències matemàtiques, tot creant materials i jugant amb aquests
Desenvolupar competències matemàtiques, tot creant materials i jugant amb aquests
Els nois i noies d’11 anys van comprovar que la ciència matemàtica és atractiva i divertida
Els nois i noies d’11 anys van comprovar que la ciència matemàtica és atractiva i divertida
Qüestió essencial
Pensar i descobrir la paraula oculta jugant amb les rajole, amb la geometria.
Productes finals
Aconseguir crear un mosaic amb la paraula ocultada, de tal manera que una tercera persona la descobreixi.
Les finalitats de l’aprenentatge
- Treballar, entendre la geometria (gir, translació i simetria), a partir de la creació d’un mosaic (rajoles).
- Desenvolupar competències matemàtiques, tot creant materials i jugant amb aquests.
- Desenvolupar les habilitats artístiques.
Materials i eines necessàries
- Cartolines quadrades (10X10)
- Retoladors
- Compàs
- Tisores o guillotina
Reflexions dels mestres
Els nois i noies d’11 anys van comprovar que la ciència matemàtica és atractiva i divertida. Vam proposar-los activitats per desperar l’interès, un repte que havien de resoldre.