TOLERÀNCIA ZERO A LA DISCRIMINACIÓ

Aquest projecte forma part del Dia de la diversitat organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i l’han realitzat els alumnes dels grups Hasthag i Slider (3r i 4t d’ESO). Consta de quatre fases:

1. Una persona de l’organització ve a l’Escola a fer-nos una xerrada sobre els Drets Humans i a proposar-nos una sèrie d’activitats.
  2. En el dia mundial de la Diversitat els alumnes assisteixen durant un matí a una sèrie de tallers relacionats amb la diversitat.
  3. Una persona de l’organització torna a l’Escola per recordar i recopilar tot el s’ha tractat en les anteriors sessions. Els nois i noies han de triar un dret a tractar: van escollir la no discriminació en general.
  4. El grup ha d’escollir com representar-lo d’una manera creativa i imaginativa. Decideixen fer UN CURTMETRATGE. Preparen el guió del curt el qual el divideixen en els següents punts: introducció, discriminació per raça, discriminació per discapacitat física, discriminació per gènere, discriminació per aparença física, discriminació per sexe, discriminació per religió i cloenda.

UN PROJECTE DELS GRUPS SLIDER I HASHTAG

Qüestió essencial
Els nois i noies han de Triar el dret humà que interessi més al grup i entre tots han representar-lo d’una manera creativa i imaginativa.
Les finalitats de l’aprenentatge
  • Aprofundir a nivell teòric i pràctic el sentit dels Drets Humans.
  • Ser conscients de diferents tipus de discriminació que imperen en la nostra societat, sobretot entre els adolescents.
  • Reflexionar per poder fugir de prejudicis i diferents tipus de discriminacions.
Reflexions del mestre

Ha estat un projecte molt interessant perquè s’han treballat els Drets Humans d’una manera molt pràctica i vivencial.

Els nois i noies han treballat d’una manera molt autònoma, des de la tria del Dret Humà fins a la creació del curtmetratge. Cada petit grup d’alumnes ha fet una part del guió i ha representat un tipus de discriminació.

Considerem que el resultat final ha estat molt enriquidor perquè s’han posat de manifest molts i diferents prejudicis i tòpics arrelats a la nostra societat actual i això ens ha ajudat a reflexionar sobre on som i a on volem a anar per aconseguir fer un món millor.