Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-vos la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies s'emmagatzema al teu navegador i realitza funcions tals com reconèixer-te quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions de la web trobes més interessants i útils.
Fem geometria al pati de l’Escola!

Realització d’unes activitats, en un espai proper i afectiu pel propi nen, en equip, de tal manera que aquestes els ajudin a
desenvolupar diferents competències matemàtiques.

Proposar-se reptes matemàtics, tot descobrint que la matemàtica ens envolta
Proposar-se reptes matemàtics, tot descobrint que la matemàtica ens envolta
Resoldre el seu repte matemàtic: calcular el perímetre i l’àrea d’alguns indrets del pati de l’Escola
Resoldre el seu repte matemàtic: calcular el perímetre i l’àrea d’alguns indrets del pati de l’Escola



Qüestió essencial
Proposar-se reptes matemàtics, tot descobrint que la matemàtica ens envolta, en cada instant i en qualsevol indret.
Productes finals
Resoldre el seu repte matemàtic: calcular el perímetre i l’àrea d’alguns indrets, escollits per ells, del pati de l’Escola.
Les finalitats de l’aprenentatge
Cercar el perímetre i l’àrea d’alguns espais, construccions… del pati de l’Escola, de tal manera que, a partir de l’experimentació i del treball en equip, vagin comprenent millor els procediments corresponents per a cercar el perímetre i l’àrea de diversos polígons.
Materials i eines necessàries
Materials i eines:
- Cinta mètrica o regle extensible
- Paper anotacions/activitat
- Llapis
- Goma
- Calculadora (opcional)
Reflexions dels mestres
Els nois i noies d’11 anys, van mostrar, en el 1r trimestre de curs, un major interès davant de la matemàtica, fruit d’una experimentació i vivència geomètrica, en un espai molt estimat per ells. El treball en equip els va donar seguretat, implicació i responsabilitat per tal d’aconseguir els diferents reptes proposats.