El grup Irrepetibles hem presentat les últimes Proves lliures d’aquest curs

A l’Escola quan els alumnes arriben a l’edat de 9 anys, s’inicien en una tasca que en diem “Prova lliure”.

Aquest treball, com el seu nom indica, és lliure. L’alumne tria el què vol fer, pot ser de caire més plàstic o científic, es realitza a casa, en un període de temps de 9 setmanes.

Totes les opcions requereixen l’elaboració d’un petit dossier en el que han d’explicar “Què, com i per què faran aquell treball”, també hi ha d’haver un petit dibuix esquema, un llistat del material que utilitzaran i un pressupost del que els costarà dur a terme el treball.

L’alumne ha de distribuir el seu treball, tenint en compte el temps i la dificultat. Se li aconsella que el realitzi amb constància. D’aquesta manera els acompanyem perquè trobin el camí cap a una progressiva autonomia en la planificació i realització de les feines, cap a un mètode de treball àgil i amb el màxim de profunditat. Posem a l’abast dels alumnes la possibilitat d’adquirir gust pel treball lúdic, creatiu i/o afició a tasques no acadèmiques, ni retributives.

Aquest tipus de treball permet a l’alumne compartir habilitats, aficions i tendències.

La presentació del treball a la resta de companys i a la mestra, els hi dona l’oportunitat d’explicar-se, d’exposar i argumentar la seva opinió davant de les preguntes i/o opinions dels altres. Esdevé enriquidor també pels que escolten la presentació. Tot plegat esdevé un treball que millora les habilitats socials dels alumnes.