El Text Lliure

El Text Lliure és l’expressió natural del nen que permet conèixer les inquietuds dels alumnes i que estimula la seva capacitat creadora.

{jumi [components/com_jumi/files/textlliure.php ]}

Els textos lliures han de ser escrits lliurement.

La vessant col·lectiva ajuda a raonar i enraonar, a prendre decisions, a potenciar l’esperit crític, a defensar les pròpies opinions, a acceptar els suggeriments i les crítiques,… es motiven i aprenen entre iguals.

Els objectius que s’assoleixen són socio-afectius i cognitius.

Els més petits, a través de la Reunió Treball, comencen a expressar-se lliurement i espontània, a partir d’un objecte. Aquest objecte és el promotor del diàleg que s’estableix. Les idees són escrites pel mestre i s’inicien en les analogies.

Arribat el moment l’expressió comunicativa parteix d’una idea que escriuen, el Text Lliure. Es treballa un, l’escollit, que es llegeix col·lectivament i del que se’n fa un anàlisi que va apropant a l’adquisició del codi lingüístic. Entre tots es millora.

L’autor del text el composa en la impremta i es fan les còpies per poder fer les composicions i dibuixos.

Els Textos lliures poden també provocar el treball d’altres coneixements que interessi els nens.

El grau d’exigència va augmentant fins arribar als 13 anys on cada nen escriu la seva Creació literària, un treball de llarga durada. El producte final s’edita i es fa la presentació en una llibreria. Aquestes creacions literàries queden en el fons bibliogràfic de l’Escola.