25a Setmana de la Ciència. La ciència en primera persona.

Compartim un fragment del vídeo que els alumnes del Grup Bonsai (15 anys) han fet i editat per participar en la 25a Setmana de la Ciència.

{jumi [components/com_jumi/files/semanaciencia.php ]}

Amb la voluntat de fomentar vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat, a partir d’apropar els i les científiques a les escoles (participació simultània de 100 científics i científiques) els alumnes del Grup Bonsai (15 anys) participaran enguany en la «25a Setmana de la Ciència – La ciència en primera persona» que aquest any se celebra en format virtual.

L’activitat va a càrrec de científics que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.
La proposta és de 4 grans temes i nosaltres vam triar la «Genètica» L’activitat es fonamenta en diverses parts:

1. Difusió d’un vídeo on el/la científic/a explicarà de forma didàctica:
    • La seva disciplina científica
    • Què investiga
    • Per què s’ha dedicat a la recerca
  2. Els alumnes faran arribar imatges del repte aconseguit (foto o vídeo) que els proposi el científic així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques.
  3. Hi haurà una connexió en línia amb cadascun dels/de les científics/ques, on els alumnes podran fer les preguntes relacionades amb la seva recerca i amb aspectes més personals.