Sempre és temps de solidaritat. La Marató TV3

La llegenda que ha fet famoses les grues té el seu origen al Japó, quan la Sasaki Sadako, nena víctima de les bombes atòmiques d’Hiroshima i Nagasaki, es va disposar a fer-ne 1000, per guarir-se i tenir sort.

{jumi [components/com_jumi/files/marato.php ]}

No va arribar a fer les 1000, però els seus amics i coneguts les van finalitzar per ella. A partir d’aquell moment la grua es va convertir en símbol de pau i és present en moltes activitats de caràcter social arreu del mon.

Aquest any la Marató de TV3 recull grues per la investigació sobre la COVID-19. Amb la campanya 1origami1euro, donarà 1 euro per cada grua que s’enviï.

L’Escola L’Horitzó ens hem adherit i hem plegat més de 400 grues, tant infants com mestres i famílies. Donat que el model de la grua era complicat pels infants de menys de 6 anys, i volíem que també hi poguessin participar, aquests van pintar papers quadrats que alumnes dels grups Flipbook, Zhi, A3 i Bonsais han plegat. Han vist com els papers que havien pintat han tornat transformats en un ocell! Sembla màgia!

A l’hora d’exposar les nostres grues, hem volgut fer un tribut a la cultura oriental. Tot i que la paraula origami té origen japonès (oru: plegar, kami: paper), els primers papers plegats es van trobar a Xina. És per això que hem triat els colors blanc i negre de les taules, simbolitzant el Yin i el Yang d’origen xinès. El fil vermell sobre la taula blanca simbolitza el camí de la vida, des de que naixem fins que morim, amb grues minúscules al naixement, i d’altres més grans a la fi. Sobre la taula negra, el fil vermell es corba seguint els quatre elements: a la part exterior descriu el vol d’un ocell seguint el vent, més endins trobem les onades del mar representant l’element aigua, segueix una línia recta representant la terra i finalment trobem fil enrotllat representant el foc.

L’experiència ha estat fantàstica, els nostres alumnes són grans plegadors i han mostrat interès i moltes habilitats!

Agraïm al David Zafra, del grup Bonsais, que hagi elaborat aquest vídeo, que recull molts moments d’aquesta gran experiència.

Ara ens hem proposat arribar a les 1000!! De ben segur que ho aconseguirem!!

Moltes gràcies a tots els que han participat, infants, famílies, mestres i altres membres de l’Escola!