Iniciem el Projecte ESCORAT

Avui hem començat el Projecte d’Investigació ESCORAT amb una sessió de treball amb el Dr. Boris Revollo (@RevolloBoris) de la Fundació Lluita contra la SIDA i les malalties infecciones (@FLSida), i els alumnes del Grup Bonsais (15 anys) que formen part de l’equip d’investigació.

Entre tots hem concretat els 3 objectius principals de l’Estudi d’Investigació:

• Crear un circuit d’aplicació de tests d’antígens ràpids amb auto mostra nasal, sense la intervenció d’un hospital, a alumnes de 6 a 16 anys, setmanalment, per a estudiar la circulació del virus en l’àmbit escolar i com a mesura per evitar brots a l’entorn escolar tot detectant contagiadors que no tenen símptomes.
  • Comparar les dades recollides amb les dades d’una altra escola similar, de mida i situació geogràfica, a la nostra (escola mirall), on no es faci el cribratge setmanal.
  • Realitzar tests d’antígens ràpids a alumnes i Mestres de l’Escola quan presentin símptomes.

En la primera setmana de projecte, els alumnes del grup Bonsais hauran de valorar i decidir, entre d’altres coses: com resoldre les dificultats perquè l’auto mostra sigui segura i fiable; com es farà la sistematització de la recollida de dades; com fer el seguiment dels casos positius i comparar-los amb les dades de l’escola mirall; com es crearan llistes de codis aleatoris que tinguin present la necessària protecció de dades dels alumnes testats i que a la vegada serveixin per identificar els tests realitzats; i, finalment, també crear el guió i gravar un vídeo explicatiu de com hauria de fer-se l’auto mostra un alumne de 6 ó 7 anys.

Iniciem el Projecte ESCORAT