«Petits plaers» i el plaer de xerrar de literatura amb una ex alumna

"Petits plaers" i el plaer de xerrar de literatura amb una ex alumna

«Petits plaers de Viena» ha estat la col·lecció que hem triat llegir per tenir cura de la nostra ànima, esperit i cos.

L’exalumna i editora @blancapujals ha tornat avui a l’Escola a xerrar i compartir pensaments amb els alumnes dels grups A3 i Bonsais (14, 15 i 16 anys). Moltes gràcies Blanca per haver-nos dedicat algunes hores del teu temps!

Els alumnes de l’ESO de la nostra Escola porten a terme un projecte que dura quatre cursos anomenat CREACIÓ LITERÀRIA i que ve d’aprenentatges anteriors com la Reunió treball o el Text Lliure. Es tracta d’un projecte de llarga durada, en el qual els alumnes han de fer l’esforç d’escriure (novel·la, poesia, relats curs, teatre…) els objectius del qual són els següents:
• Prendre consciència que la seva creació literària serà llegida per diferents lectors: mestres, membres del jurat dels Premis Horitzó, alumnes d’altres cursos, i que es continuarà llegint en anys posteriors.
• Aprofundir en el món literari a través de la seva creació artística personal.
• Millorar l’ús de la llengua escrita, tant pel que refereix a l’ortografia com a l’expressió, a partir de textos.
• Relacionar aspectes de morfologia, sintaxi, ortografia…treballats en les classes, amb els teus propis textos, sabent-los aplicar per millorar-los de forma efectiva, allunyada d’una teoria externa i superficial.

Amb la Blanca Pujals hem pogut parlar d’aspectes concrets del llenguatge literari relacionats amb els diferents textos, dels contextos històrics i socials de les obres, de la feina de l’edició de textos i, sobretot, hem reflexionat en forma de comentari crític, sobre autors, obres, edicions… i en definitiva, del món que envolta la producció literària.

"Petits plaers" i el plaer de xerrar de literatura amb una ex alumna