Skip to main content

Hem fet bugada!

Hem fet bugada!

Avui hem fet bugada i, quan la rentadora ha acabat, havíem d’estendre la roba. Per fer-ho, ens hem hagut d’organitzar per grups.

Ens hem plantejat un repte: Com estenem la roba? Com ho fem? Qui ho fa?
Uns han decidit fer-ho de manera individual, d’altres s’han posat d’acord entre ells. Quan hem anat acabant, hem anat a veure com ho havia fet cadascun i hem explicat el criteri que havien fet servir per estendre la roba.
Un cop hem vist tots els grups, hem arribat a la conclusió que podríem haver seguit molts criteris més: per els colors de les peces de roba, per si eren pantalons llargs o curts, samarretes de màniga llarga o curta; si es veien o no els botons; per la quantitat de botons…
La conversa matemàtica iniciada mentre resolíem el nostre repte ha estat una eina fonamental per escoltar les aportacions de tots i cadascun dels nens i nenes; i poder trobar possibles solucions.
Establir aquesta conversa és una font de riquesa: hem parlat de classificacions, hem hagut de descobrir criteris, hem començat a tenir noció de quantitat, ens hem iniciat en el treball col·laboratiu…

Hem fet bugada!

Hem fet bugada!