El Projecte Fènix

A l’Escola fem l’aprenentatge de la lectoescriptura amb el mètode natural i una de les dinàmiques que ens és molt útil és el Projecte Fènix.

Des de fa molts anys mantenim correspondència amb nens i nenes d’altres escoles dels Països Catalans. Enguany, el grup Tresors (6 anys) ens escrivim amb l’Escola la Ginesta de Castelldefels.
En escriure la carta treballem l’expressió oral perquè cada nen explica les seves idees, propostes, fa preguntes, explica coses que hem fet a l’Escola… Tot això ho escrivim, primer a la pissarra, veiem així el dibuix de la grafia, també analitzem com sonen les paraules que escrivim, ampliem vocabulari, aprenem l’estructura de la frase, que està formada per diferents paraules, unes més llargues i altres més curtes… i també treballem les variants dialectals.
Posteriorment ho copiem a l’ordinador i il·lustrem la carta perquè quedi més personal.
Els nens i les nenes esperen amb il·lusió la resposta dels seus companys del Projecte Fènix.

El Projecte Fènix