Fugir

Els grups Gea i O2 (12 i 13 anys), hem tingut l’oportunitat de veure el programa de TV3 Sense ficció, que sota el títol Fugir, explica la història de cinc germans ucraïnesos que marxen de la seva ciutat Nikopol, com a conseqüència de l’enfrontament entre Rússia i Ucraïna.

Deixen enrere la mare i una germana més petita i inicien un viatge de cinc dies que els conduirà fins a Catalunya on cadascun d’ells serà acollit per una família diferent.
Recentment vam rebre la visita a l’Escola, d’un d’aquests germans, en Vitali, germà d’acollida d’en Nikita del grup O2. Ens va explicar la seva experiència com a infant i jove acollit en terres catalanes.
Sens dubte, una gran experiència de vida per en Vitali i els seus germans i també pels nostres alumnes que han vist a través dels ulls dels germans, l’horror d’una guerra.