Som sostenibles

La nostra missió com a habitants del Planeta Terra, és tenir-ne cura d’ell. A l’Escola, ho fem de moltes maneres, reciclant els residus, estalviant energia, cultivant el nostre hort…, i creant compost.

Aquest curs els encarregats de dur-ho a terme són els nens i nenes dels grups Mare Natura (4 anys) i Gea (12 anys).
Els dos grups, ens vam trobar per compartir l’experiència i aprendre, els uns dels altres, dels encerts i errors que hem anat fent.
Ara ens toca esperar. El procés al compostador està en la primera fase, abans de finalitzar el curs esperem tenir compost… La granja de cucs ja ens dona fertilitzant natural, ara també hem d’esperar per poder obtenir el compost. El proper curs el podrem fer servir al nostre hort.
A l’Escola fem adob natural. A partir del compostatge, creem adob natural, imitant el procés de transformació de les restes orgàniques que fa la natura. I a partir del vermicompostador, en aquest cas, és l’acció dels cucs vermells, quan mengen les restes orgàniques, la que genera un adob de molt bona qualitat, ja que ha passat pel sistema digestiu i això fa que s’alliberin més ràpidament els nutrients.
L’objectiu que busquem utilitzant el vermicompostador i el compostador és conscienciar els infants que les nostres accions contribueixen a la millora del medi ambient.
Al crear aquest compost, a partir dels nostres propis residus, alimentar l’hort amb l’adob resultant i poder menjar-nos les nostres verdures, ens ajudarà a tancar el cicle de la matèria orgànica.