Hello Maths

Aquest curs, un grup de mestres de l’Escola hem assistit a una formació anomenada «Atreveix-te amb la Creativitat Matemàtica», dins del programa Hello Math d’EduCaixa.

Fruit d’aquesta formació hem dissenyat el projecte «Donem Vida al Geoplà» on han intervingut el Grup Sol (5 anys), el Grup Vida (7 anys), el Grup CRAM (8 anys), el Grup Greenpeace (9 anys) i el Grup Gea (12 anys). Aquest tipus de projecte multinivell afavoreix l’aprenentatge entre iguals, els alumnes aprenen els uns dels altres, i els mestres tenim l’oportunitat de reflexionar conjuntament. A més es troben en situacions diferents de les habituals i la curiositat i motivació s’accentuen.

En aquest cas concret el projecte s’inicia a partir de la construcció d’un geoplà gegant al pati on s’han dissenyat activitats diverses, algunes per reforçar els coneixements de la geometria i les competències matemàtiques, i d’altres per estimular el pensament computacional. Posteriorment s’han fet activitats a l’aula per enriquir el projecte, fer-lo més complet i ric en connexions, sempre adaptant-les a l’edat dels alumnes.

Els resultats d’aquest projecte es presentaran en un congrés al CosmoCaixa els propers dies 1 i 2 de juliol, on els mestres presentaran els seus pòsters analitzant els resultats del projecte i els recursos didàctics ideats.

Hello Maths