De la mà d’en Marcel Fité

Ens endinsem a la Barcelona més profunda i desconeguda de la mà d’en  @‌MarcelFite, autor de La veritable història del llibreter assassí de Barcelona. A partir de la seva lectura, els nostres alumnes del Grup Lorca (15 anys) han fet un projecte literari i històric alhora.

Uns dels projectes que fem a l’Escola relacionats amb la llengua i la literatura es realitzen a partir de les lectures d’obres literàries. En aquest cas hem triat la lectura de La veritable història del llibreter assassí de Barcelona, novel·la escrita per Marcel Fité.

El projecte realitzat pels nostres alumnes abasta aspectes relacionats directament amb la literatura i amb la història de Barcelona; per això, en Marcel Fité ens ha explicat aspectes molt específics de la seva obra, i ens ha portat a recórrer els indrets de la novel·la en el mateix lloc on haurien succeït en realitat. Un altre cop, un exemple de com la lectura d’una obra concreta ens pot fer aprofundir en tot un món de sabers interdisciplinaris de la mà del seu propi autor.

Des d’aquí volem donar les gràcies en Marcel Fité que ens ha permès endinsar-nos, una mica més, en la història que va escriure.

En Marcel Fité és llicenciat en filologia catalana i catedràtic de llengua i literatura. Treballa a l’ICE de la Universitat de Barcelona (@ICEUAB). Ha publicat manuals destinats a l’aprenentatge escolar de la llengua i la literatura catalanes i edicions didàctiques de les obres Domicili provisional, de Manuel de Pedrolo, i Els escorpins, de Baltasar Porcel. És autor de diverses obres, d’entre les quals destaquen les novel·les El carrer dels PetonsUn seient a la llotja i Escacs d’amor i de mort (premi de novel·la Manuel Cerqueda Escaler 2016); el recull de contes Històries de vetllador (premi Les Talúries 1977); l’assaig Els enigmes de la llengua (premi d’assaig Sant Miquel d’Engolasters 2004); la novel·la juvenil El cim dels Espadats, i el recull de poemes El cançoner del rai.