Reflexionar

La curiositat pels volcans d’un alumne del Grup Corall (8 anys), que amb el seu entusiame i determinació ha portat els seus companys a reflexionar.

Aquí és on la màgia realment passa: els seus companys i companyes observen, pregunten, col·laboren i, finalment, construeixen els seus volcans.

Valorem l’aprenentatge actiu i la reflexió com a pilars fonamentals de l’educació. Aprendre fent. Construir un volcà no és només una activitat divertida; és una oportunitat per experimentar, explorar i descobrir. Però el més important és una oportunitat per reflexionar.

La veritable màgia passa quan s’asseuen junts i reflexionen: què hem après? Com funcionen els volcans? Què podem fer millor la propera vegada?

Per a un nen o nena de 8 anys, la reflexió pot semblar un concepte abstracte però és una habilitat crucial per a l’aprenentatge. A través de la reflexió transformen l’experiència en coneixement. És així com l’aprenentatge esdevé significatiu i perdurable.

A l’Escola, fomentem el coneixement reflexionat: aprendre fent i pensar sobre allò que fem.