Tetris gastronòmic

El Grup Rostit (10 anys) i el Grup Beixamel (11 anys) han construït el seu propi tetris amb l’objectiu de treballar la cohesió de grup i reflexionar sobre quin és el paper de cadascú al grup.
Tot va començar amb l’audició del tema principal del conegut joc i explicant les seves experiències amb el tetris.
Per poder crear-lo cada alumne ha pensat i dissenyat la seva peça, escollint la forma, el color i la decoració amb l’única consigna de que cada quadrat havia de tenir una mesura concreta.
En aquest primer pas ja han hagut de parlar amb els companys i les companyes, amb qui compartien cartolina, per tal d’encabir les seves peces en una, mesurant i organitzant l’espai.
Un cop acabades s’han posat en marxa per poder encaixar-les totes i per això han observat, pensat i parlat.
L’expectativa que tenien era fer un tetris perfecte, però al llarg del procés han anat descobrint que no és fàcil i això els ha portat a entendre que el Grup no pot ser perfecte, però sí flexible i empàtic per a que tothom pugui trobar el seu espai i sigui respectat, que cadascú trobi on encaixa i on se sent còmode.
Per enriquir el seu aprenentatge i fer la peça més personal, cada alumne ha representat amb el seu cos la forma de la peça que havia dissenyat i s’ha fotografiat per poder enganxar-la més tard.
La cohesió de grup a l’Escola és fonamental per al desenvolupament acadèmic i emocional dels alumnes. Un grup cohesionat fomenta un ambient de confiança i suport mutu, on els estudiants se senten segurs per expressar-se i aprendre de manera col·laborativa. Aquesta unió contribueix a reduir els conflictes, augmenta la motivació i millora el rendiment escolar. A més, promou valors com el respecte, l’empatia i la solidaritat, preparant els alumnes per conviure en societat.