Al grup Pa amb tomàquet (3 anys), els infants exploren el fascinant món de la lectoescriptura a través d’un procés espontani i vivencial que respecta els seus ritmes i estimula la seva curiositat innata. Mitjançant el mètode natural, aprenen observant, interactuant i imitant el que veuen al seu entorn.
Cada dia, descobreixen paraules significatives: des del seu nom escrit acompanyat d’un dibuix, fins als noms d’objectes quotidians i les paraules que junts anem incorporant. Veure que aquests signes tenen significat desperta la seva curiositat, i sense adonar-se’n, comencen a plasmar les seves primeres produccions, amb traços i formes que es transformaran, amb el temps, en lletres.
L’adult exerceix un paper clau en aquest procés, actuant com a model. Accions tan simples com escriure la data, anotar noms o paraules durant la “Reunió treball” són observades amb fascinació pels infants, que desitgen imitar-les. D’aquesta manera, la lectura i l’escriptura s’integren de forma natural i significativa en el seu dia a dia.
Aquest viatge cap a la lectoescriptura és ple de descobertes emocionants. A través del joc, la conversa i l’experimentació, els nens i nenes construeixen el seu camí cap a l’expressió escrita en un ambient estimulant i ric en significat.
La lectoescriptura, així, es converteix en una vivència plena que enforteix el seu desenvolupament integral.