EMPRENEDORIA: APRENDRE A EMPRENDRE

Els estudiants d’aquest projecte tenen l’oportunitat de viure una experiència autèntica (amb diners reals, productes o serveis reals i clients reals) sobre la presa de decisions empresarials a través de la creació, l’organització i la gestió de la seva pròpia empresa.

Els joves emprenedors han de desenvolupar un producte o servei que doni resposta a una necessitat detectada al seu entorn, preparar un pla d’empresa que els serveixi de guia, decidir els diferents rols dintre de la companyia i realitzar les accions necessàries per llançar el seu producte o servei al mercat.

En finalitzar el projecte es liquiden les accions i es reparteixen els dividends entre els accionistes. Un percentatge dels beneficis han de ser assignats a una entitat sense ànim de lucre.

Els estudiants tambè poden optar per organitzar una empresa de caràcter social, que es centri en fer front a una necessitat social enlloc de maximitzar els beneficis.

ECO – SPAM

Som la mini-empresa Eco-Spam, formada per la Paula Pérez, l’Àlex Aquilina, el Marc Fraxedas, la Sara Nievas i la Marta Billoch. Tot va començar a classe d’emprenedoria, quan la senyoreta Berta ens va proposar la idea de fer un treball per grups i crear una mini-empresa. El nostre nom és Eco, de la paraula ecològic, i Spam, que conté les inicials de cada membre del grup.

El nostre producte consisteix en un sabó ecològic fet amb nous de macadàmia. És 100% natural i ve en una caixa de cartró per així ser més sostenible. Dins la caixa trobaran les nous dins una bosseta de cotó que les protegeix en cas que les vulguin utilitzar per rentar la roba.

Aquest sabó tan especial es pot utilitzar per a rentar la roba, rentar les mans i el cos, rentar els plats o com a netejador general. El millor del producte és que és hipoalergènic i no fa malbé ni la pell ni la roba.

COMEBAG

Som l’empresa Come Bag, formada per la Mar, l’Helena, l’Òscar, el Carles i la Mariona.

Nosaltres hem decidit crear aquesta empresa empesos per la nostra consciencia ecològica. Segons dades de Greenpeace una bossa de plàstic triga 55 anys en descomposar-se. En el gràfic poden consultar altres dades al respecte.

Per aquest motiu hem creat unes bosses de roba que són reutilizables i no contaminen el medi ambient. Amb aquesta acció volem aportar el nostre granet de sorra i contribuir a la conservació del medi ambient.

Aquestes bosses es poden personalitzar amb una frase o amb un nom i un dibuix, encara que també tenim els nostres dissenys propis. Les bosses que es poden personalitzar costen 3€ i les bosses amb els nostres dissenys propis costen 2,50€.

El nostre producte consisteix en vendre unes pastilles de terra comprimida en les quals implantarem unes llavors de plantes a escollir pel client (calèndula, julivert, romaní, menta i statice). L’embalatge escollit ha estat una petita caixa de cartró biodegradable. Un cop hagin adquirit el nostre producte només caldrà fer dues coses: la primera, tenir una mica de paciència, i la segona, regar la pastilla amb una mica d’aigua -ja que la terra es convertirà en substrat- perquè així creixi la llavor i tingui unes plantes fantàstiques i meravelloses. Fàcil, oi? A més, dins de la caixeta estaran incloses les instruccions i un codi QR perquè coneguin el funcionament del producte, que per cert és molt econòmic, ja que cada un dels nostres productes té un preu d’1€.

Suposem que amb el que li acabem d’explicar, entendran perquè el nostre producte és ecològic, econòmic i respectuós amb el medi ambient.

Un cop explicat què és i el que l’empresa es dedica a vendre, cada un de nosaltres té unes funcions diferents (director de l’empresa, director de màrqueting, director de producció, director de finances i director de recursos humans) que fan que la nostra empresa funcioni correctament.

Tots els membres de FOXTROT ha aportat un capital inicial de 20€ cadascú, per així tenir una inversió sòlida i segura.

La nostra empresa és fruit de la creativitat, la solidaritat, la innovació i la destresa però sobretot de les ganes de treballar i fer pinya.

FOXTROT

Hola! Som cinc alumnes del grup Hashtag, en Víctor, en Jordí Calafí, en Jordi Molina, l’Arnau i en Carlos i hem creat una empresa anomenada FOXTROT.

A FOXTROT tenim l’objectiu de vendre el màxim d’unitats del nostre producte per tal d’obtenir el major nombre de beneficis possibles. El producte que venem es podria definir tant sols amb quatre simples paraules: fàcil, econòmic, ecològic, i solidari.

Qüestió essencial

Com podem desenvolupar un producte o servei utilitzant el procès empresarial i de disseny per satisfer les necesitats del consumidor.

Productes finals

Els productes diferents creats per cada equip del projecte.

Les finalitats de l’aprenentatge

La finalitat d’aquest projecte es despertar les actituds, aptituts i coneixements emprenedors que permetran a l’estudiant convertir les idees en quelcom.

Materials i eines necessàries

Diferents materials en funció dels productes que cada equip desenvolupi.

Reflexions del mestre

A través d’aquest projecte els estudiants han estat capaços d’identificar els diferents passos a seguir per convertir-se en emprenedor. Han desenvolupat la seva creativitat i la seva capacitat d’iniciativa. L’organització i el treball en equip han permès ampliar les habilitats individuals de cada alumne en benefici d’un objectiu comú.
Han hagut de fer una campanya per publicitar els seus productes a través de llocs web i Instagram. La venda d’aquests productes s’ha fet a través de comandes en línia i en mercats solidaris a l’escola.
Ha estat emocionant veure els meus alumnes implicar-se tant en aquest projecte.