Skip to main content

MÀGIA A LA CUINA

Els nens dels grups Timbal, Conte, Mòbil i Tele (1 a 4 anys) ens hem reunit per fer aquest projecte en comú. Al nostre hort han crescut els espinacs, i hem decidit collir-los i cuinar-los i fer-los més atractius, que convidin a tastar-los.
Hem seguit aquests passos:
  • Recollida a l’hort: Tots reunits tallem els espinacs i observem com són les fulles, les arrels…
  • Preparem els espinacs: Toquem els espinacs, els tallem i els rentem.
  • Bullim la verdura: Els nens de 3 i 4 anys, a la cuina, posen els espinacs en una cassola amb aigua bullint i observen que canvien de color i es fan més petits (redueixen el seu volum).
  • Experimentem i manipulem els espinacs: Els nens del grup d’un any toquen, descobreixen i juguen amb les diferents textures de les verdures, crues i bullides.
  • Preparem els farcellets: Els nens dels grups de 2 a 4 anys preparem individualment cada farcellet.
  • Els cuinem: Una vegada fets, els posem al forn, els cuinem i esperem a que es refredin.
  • Tastem i mengem el nostre producte.

Els nens dels grups Timbal, Conte, Mòbil i Tele ens hem reunit per fer aquest projecte en comú

Els nens i nenes viuen el procés pel que passen els espinacs des de l’hort fins a la taula


Qüestió essencial
Els nens i nenes viuen el procés pel que passen els espinacs des de l’hort fins a la taula.
Productes finals

La recollida dels espinacs i l’elaboració d’uns farcellets amb pasta de full, formatge i els espinacs.

Les finalitats de l’aprenentatge
  1. Familiaritzar els nens amb els productes de l’hort.
  2. Acostumar-los a menjar de tot,  a seguir una dieta mediterrània i equilibrada.
  3. Fomentar la creativitat.
  4. Manipular i observar el comportament dels aliments en la seva transformació a la cuina.
Materials i eines necessàries
  • Estris de cuina i els ingredients per cuinar
  • Espinacs
  • Formatge
  • Pasta de full
Reflexions dels mestres

Fent aquest projecte hem observat als nens i nenes passant-s’ho molt bé. Han gaudit amb tot el procés, la recollida, la manipulació, del moment d’estar a la cuina, fent els farcellets, observant com havien quedat i menjant-se’ls.
En un principi no les teníem totes quan vam veure els espinacs  creixent a l’hort, vam tenir el dubte, se’ls menjaran?
I la resposta ha estat: sí, se’ls han menjat i els hi ha agradat molt! Han après cuinant i menjant!