NO A LA DISCRIMINACIÓ FAMILIAR I SEXUAL

Aquest projecte forma part del Dia de la diversitat organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i l’han realitzat els alumnes dels grups Emoticona i FM (1r i i 2n d’ESO). Consta de quatre fases:

1. Una persona de l’organització ve a l’Escola a fer-nos una xerrada sobre els Drets Humans i a proposar-nos una sèrie d’activitats.
  2. En el dia mundial de la Diversitat els alumnes assisteixen durant un matí a una sèrie de tallers relacionats amb la diversitat.
  3. Una persona de l’organització torna a l’Escola per recordar i recopilar tot el s’ha tractat en les anteriors sessions. Els nois i noies han de triar un dret a tractar: trien la no discriminació familiar i sexual.
  4. El grup ha d’escollir com representar-lo d’una manera creativa i imaginativa. Decideixen fer unes enquestes mitjançant el formulari de Google, analitzar-ne els resultats i plasmar-ho tot plegat mitjançant un PowerPoint.

UN PROJECTE DELS grups Emoticona i FM

Qüestió essencial
Els nois i noies han de Triar el dret humà que interessi més al grup i entre tots han representar-lo d’una manera creativa i imaginativa.
Productes finals

Fer unes enquestes amb el formulari de Google. Les preguntes escollides són:

1. Com reaccionaria si un familiar li diu que és homosexual?
  2. Creu que les famílies homosexuals poden educar bé els seus fills?
  3. Creu que aquesta societat és homofòbica?
  4. Està d’acord que hi hagi un dia dedicat a l’orgull gay?
  5. Considera l’homosexualitat una malaltia?

Amb l’anàlisi i els resultats elaborem un PowerPoint.

Les finalitats de l’aprenentatge
  • Aprofundir a nivell teòric i pràctic el sentit dels Drets Humans.
  • Conscienciar als alumnes sobre la importància dels Drets Humans a la nostra societat per fomentar en ells una actitud de respecte i tolerància vers els altres.
Reflexions dels mestres

Ha estat un projecte molt engrescador, primer perquè s’ha recordat el contingut dels Drets Humans treballats anteriorment a l’Escola. Segon perquè quan vam fer els tallers del Dia de la diversitat va ser una oportunitat magnífica per relacionar-se nois i noies de molts centres i treballar plegats.

A més, a l’Escola, van haver de triar entre tots un Dret humà, crear unes preguntes i posar-se d’acord en l’anàlisi de les mateixes i les seves conclusions, la qual cosa no és fàcil.

Finalment considerem que el resultat final ha estat molt satisfactori perquè mitjançant una síntesi en PowerPoint han estat capaços de fomentar el respecte entre les persones i rebutjar la discriminació.