Skip to main content

Jugant ens descobrim

Els nens del Grup Conte (2 anys) van portar unes nines per treballar. A partir d’aquest interès hem anat descobrint les accions que podem fer amb el nostre cos i quines són les seves parts. Hem seguit els següents passos:
  • Reunió treball de les nines: Parlem de les nines, les seves parts i les comparem amb les parts del nostre cos.
  • Aprenem i recordem cançons del cos: En Jan Petit, Peu polidó, Head Shoulders, Mireu tinc dues mans…
  • Muntem trencaclosques on vestim i formem diferents personatges.
  • Juguem amb les nines.
  • Imitem les accions que hem fet amb les nines.
  • Fem fotografies d’aquestes accions i creem trencaclosques amb les imatges dels nens i nenes del grup.
  • Muntem els trencaclosques.

Els nens i nenes descobreixen les parts i funcions principals del seu cos

Descoberta i reconeixement de les possibilitats, funcions i parts del propi cos


Qüestió essencial
Els nens i nenes descobreixen les parts i funcions principals del seu cos.
Productes finals

Trencaclosques personalitzats de 4 a 9 peces.

Les finalitats de l’aprenentatge
Descoberta i reconeixement de les possibilitats, funcions i parts del propi cos.
Potenciar el joc simbòlic amb les nines i iniciar el joc col·laboratiu.
Desenvolupar pensament lògic matemàtic a partir de muntar els trencaclosques, comptar les peces, etc.
Materials i eines necessàries
Ninots, nines i diverses joguines per fer el joc simbòlic, la càmera per fer fotografies, cartolines, tisores i paper per plastificar.
Reflexions dels mestres

Fent aquest projecte hem observat els nens i nenes que aprenen jugant. Ha estat interessant veure com sortien i verbalitzaven els seus coneixements ja interioritzats. A mida que hem avançat han consolidat els seus coneixements i han anat adquirint més habilitat a l’hora de fer els trencaclosques.