Menjant cultura

Avui, darrer dinar del primer trimestre, els nens i nenes, els nois i noies de l’Escola han pogut gaudir d’un menú especial: sopa de galets, pollastre al forn amb prunes i panses, pinya natural i neules ben cruixents. Un festí arrelat als nostres costums que transcendeix el simple acte de menjar per convertir-se en un vincle amb la nostra identitat cultural.

Aquest esdeveniment desperta una reflexió profunda sobre la importància de mantenir vives les nostres tradicions a l’entorn educatiu.

En un món cada cop més globalitzat, on les fronteres semblen diluir-se, preservar les nostres tradicions esdevé crucial. L’Escola és també un espai per cultivar un sentit de pertinença i respecte per les nostres arrels culturals. Mantenir vives les nostres tradicions enforteix la identitat dels alumnes. El contacte amb els nostres costums els permet comprendre qui són i d’on vénen, proporcionant una base sòlida per enfrontar un món divers i canviant. Abraçant les nostres tradicions, fomentem la inclusió i el respecte per la diversitat cultural. En compartir i apreciar aquestes tradicions a l’Escola, promovem la tolerància i l’acceptació de la pluralitat cultural a la nostra societat.

Aquests moments esdevenen experiències educatives enriquidores que complementen l’aprenentatge, són ponts que connecten les nostres arrels culturals amb el present.