Desafiaments matemàtics

Un grup d’alumnes de l’Escola va anar a la Facultat de Matemàtiques i Estadística, on van participar amb entusiasme a la Copa Cangur, acompanyats d’altres escoles. Amb equips formats pel Grup Neptú (12 anys) i el Grup Posidó (13 anys), així com pel Grup Nemo (14 a ys) i el Grup Dori (15 a ys), van enfrontar-se a dotze desafiaments matemàtics que van posar a prova les seves habilitats i estratègies.

Es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. Una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema anava variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip que també era molt important. Durant el desenvolupament de la prova els equips podien seguir en directe l’estat de l’activitat i els encerts i errors que portaven acumulats cadascun dels participants que eren els que feien anar variant la puntuació dels problemes. Això el feia un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

Més enllà de l’emoció de la competició, els nostres alumnes van prendre consciència de com la individualitat i la col·laboració van de la mà. Van experimentar la importància d’organitzar-se, de distribuir-se els problemes i d’unir forces en aquells més complexos. Aprendre a comunicar-se sota pressió va ser una habilitat clau que van haver de demostrar durant aquesta jornada.

La Copa Cangur no només destaca les habilitats matemàtiques sinó també posa de manifest les seves habilitats socials i de treball en equip. És una oportunitat única per créixer.

Felicitem els i les alumnes per la seva destacada i voluntària participació!