Per què cal llegir L’Odissea al S.XXI?

Per què cal llegir L’Odissea al S.XXI? Aquesta és la pregunta que han de contestar els alumnes dels Grups Neptú i Posidó (12 i 13 anys) a partir del projecte de L’Odissea. La conversa literària és un dels motors més importants per construir sentits i entendre i comunicar el món que ens envolta. Reinterpretar un poema com L’Odissea ens permet entendre la importància de la cultura clàssica i reconèixer l’estructura del viatge de l’heroi en les nostres sèries, llibres i pel·lícules preferides. I, és clar, és un element cabdal per entendre què ens fa humans i com d’importants són la memòria, la perseverança i la recerca de la identitat i de la casa. Com a producte final, els alumnes s’han agrupat per afinitat (i no per grup d’edat) i han triat entre gravar un podcast on conversin diferents personatges de L’Odissea, un llibre il·lustrat i sonor sobre els éssers mitològics del poema, i la representació teatral d’un dels cants de L’Odissea.