Conversem amb Andreas Schleicher, pare de les proves PISA

“Els estudiants catalans són bons reproduint continguts, però tenen dificultat per aplicar-los». Aquesta és una de les conclusions més rellevants que va deixar-nos ahir Andreas Schleicher @SchleicherOECD, Director d’Educació de l’OCDE i «pare» de les proves PISA, en un acte celebrat al Cercle d’Economia @CdEconomia.

«Google ja ho sap tot», va insistir. «L’important és què podem fer amb el que coneixem».

La Verónica Sánchez, mestra i directora curricular de la nostra Escola, va participar amb ell en una taula rodona i va poder preguntar-li, entre altres coses, què podem fer perquè els nostres alumnes estiguin més preparats per als reptes del futur. Schleicher va ser clar: des de l’escola, cal apostar per incrementar la profunditat, encara que això impliqui retallar els continguts. Va parlar també de la importància de tenir un professorat motivat intel·lectualment i ben format, i de com crear un bon ambient a l’aula i connectar l’aprenentatge amb el món real. Ha assegurat també que les escoles han d’estar obertes al món, i que les famílies han de formar part d’aquesta transformació.

«Abans apreníem per fer una feina», ha declarat Schleicher. «Avui, aprendre és la feina».

Ja poden imaginar que vam sortir de l’acte amb la sensació que anem pel bon camí i un sac enorme de reptes per abordar el curs vinent. Però, sobretot, amb les piles ben carregades i els vots renovats per estar exercint una de les professions més boniques i importants que existeixen.