La llengua materna

La llengua materna, llengua nadiua o primera llengua, és el primer idioma que s’adquireix, en la primera etapa de socialització. El nom ve del fet que sol ser la llengua que es parla a la família i que és transmesa de manera natural a l’infant, per contacte.

Amb aquest tema hem participat en un concurs organitzat per la UNESCO en el format de textos i dibuixos. El dijous 6 de juny, els alumnes del grup Neptú hem anat a l’acte de lliurament de premis. Durant l’acte s’han llegit textos en català, castellà, xinès, urdú, àrab… dels diferents alumnes participants, valorant especialment les diferents llengües maternes.  En aquest acte han atorgat un accèssit al premi de dibuix de secundària a la Carlota Gállego. La felicitem pel seu treball! Esperem el curs vinent tornar a participar en aquesta proposta tan inclusiva i enriquidora!