Treballar a l’Escola

Treballar a l’Escola L’Horitzó significa, sobretot, estimar els infants, perquè sense estimació no hi ha Escola. Estimar-los tal i com són per ajudar-los a maximitzar les seves capacitats i a crear el seu propi camí, el seu propi Horitzó. Els estimem perquè els renyem i els fem un petó, o se’ls diu aquelles paraules tan necessàries en el moment oportú. I per això a l’Escola busquem persones que siguin o vulguin arribar a ser Mestres, amb majúscules, que siguin exemples pels nostres nens i nenes.

Per això el nostre equip docent marxa amb ells a les JAF (Jornades d’Aprenentatge Fora), a les sortides per Barcelona, per les comarques del país, estan amb ells al pati, al menjador, etc. Comparteixen amb els nostres alumnes tots els moments i llocs on els poden conèixer més i millor. A més a més, el nostre equip realitza reunions més enllà de l’horari escolar amb pares i amb mestres, amb equips d’altres institucions, realitzant formacions, etc. No és una feina, és una vocació.

Per tot plegat, entrar a treballar a l’Escola implica adaptar-se a un projecte i a un equip, saber endinsar-se en les tècniques i buscar el per què i en què afavoreixen. Acceptar de bon grat les propostes dels altres i/o aportar el que se’n pensa o es difereix. Aquest equip docent treballa en espais oberts necessaris per l’autonomia dels alumnes i pel seu treball individualitzat i en equip. La llengua anglesa es indispensable per treballar en un entorn pedagògic on aquesta llengua n’és una més.

En síntesi, busquem persones que vulguin formar part d’un projecte pedagògic viu i en constant innovació i reconstrucció, però amb unes bases molt clares que es resumeixen en una frase: el/la nen/a és el centre de tot.