Skip to main content

Partners

Col·laborem i innovem amb:

L’Escola manté aliances pedagògiques amb el High Tech High (San Diego, Califòrnia), Acera School (Boston, Massachusetts), Latitude High School (San Francisco, Califòrnia) i Workshop Middle School (Nova York, Nova York), mitjançant les quals, d’una banda, els equips docents formen una xarxa permanent d’intercanvi d’experiències i coneixements; i de l’altra, els estudiants realitzen anualment intercanvis.

HIGH TECH HIGH

ACERA

LATITUDE HIGH SCHOOL

WORKSHOP MIDDLE SCHOOL

L’Escola dona suport a la Richi Childhood Cancer Foundation amb l’objectiu de seguir fomentant, entre els nostres alumnes, connexions personals i significatives a través d’experiències, concretament, a través del Richi Innovation Camp, una iniciativa global que uneix estudiants apassionats, de 14 a 17 anys, en l’Ecosistema d’Innovació de Boston. Amb aquest programa internacional els nois i noies porten a terme un seguit d’experiències pràctiques, seminaris, visites a prestigioses institucions realitzades per acadèmics del MIT, Harvard i altres destacades universitats.

NuVu és un centre d’innovació en educació creativa de Boston (USA) fundat per professors del MIT i que dissenya projectes per joves d’11 a 18 anys. Els projectes ideats per NuVu exploren temes del món real amb l’objectiu que els estudiants desenvolupin habilitats de disseny i a la vegada resolguin desafiaments complexes mitjançant la creativitat, el pensament crític i el treball en equip. Els seus projectes són multidisciplinaris i poden requerir de la robòtica, la programació, la fabricació, l’electrònica o d’altres habilitats tecnològiques.

L’Escola té una aliança amb l’equip del Chris Rogers mitjançant la qual, per una banda, els nostres alumnes estan amb ells durant unes setmanes cada curs treballant i aprenent a Boston, i, per altra banda, l’equip del Center for Engineering Education and Outreach (CEEO) de la Tufts University venen periòdicament a l’Escola a testar i millorar els seus projectes educatius.

L’Escola és un centre oficial de preparació pels exàmens d’anglès certificats per Cambridge, un dels títols més valuosos i àmpliament reconeguts del món. Treballem perquè els i les alumnes desenvolupin habilitats lingüístiques i de comunicació per a la vida real.

L’Institut for Socratic Dialogue (ISD) forma als Mestres de l’Escola en el mètode de Diàleg Socràtic. El diàleg és el camí per desenvolupar una societat reflexiva, respectuosa i inclusiva, centrada en els drets humans, pacífica i justa.
Un dels principals objectius de l’educació ha de ser el d’ajudar als alumnes a aprendre a aprendre, el de provocar als estudiants mitjançant preguntes reflexives que rarament tenen respostes clares i ordenades. En aquest sentit, el valor d’un mestre es manifesta en la mesura que promou el pensament crític entre els seus alumnes.
És més, l’aprenentatge del diàleg demostra que és possible pensar en grup i que la recerca per la veritat -o per la millor solució a un problema- ha de ser un exercici cooperatiu.

Tot l’equip de Mestres de l’Escola coneix i utilitza la metodologia i les eines de Pentabilities, les quals tenen per objectiu identificar les habilitats claus que no es mesuren en les pràctiques tradicionals d’aprenentatge, les defineix i les promou a través d’avaluacions basades en l’evidència. Aquestes habilitats claus es resumeixen en cinc grans habilitats socials i emocionals (les pentabilities): Responsabilitat, Cooperació, Autonomia i iniciativa, Gestió emocional i Habilitats de pensament.
Està demostrat que unes bones habilitats sociopersonals ajuden a millorar el nostre benestar i el del nostre entorn al llarg de la vida, a més de facilitar el camí cap a l’èxit acadèmic i l’adaptació al mercat laboral.

Des dels anys 80 treballem la robòtica i la programació. A mitjans dels anys 90 vam començar a col·laborar amb Lego Education.

La creació del Fòrum “Els Futurs de l’Educació” sorgeix com a projecte conjunt i temporal de centres que ja col·laboràvem com a referents de formació d’Escola Nova 21 junt amb alguns altres, i autoliderem la iniciativa. Volem reimaginar com el coneixement i l’aprenentatge poden donar forma al futur de la humanitat i del planeta i quina educació és necessària. Treballarem per connectar les accions conjuntes sobre aprenentatge avançat amb el debat mundial sobre com s’ha de configurar el futur de l’educació, que amb el confinament pel covid-19 encara pren molta més rellevància. I alhora, contribuirem a fer partícip la comunitat educativa i el conjunt de la societat dels aprenentatges del col·lectiu.

Escola L’Horitzó és una de les 25 escoles de Catalunya (una de les 10 de la ciutat de Barcelona) que va impulsar el projecte EN21.

Des de sempre l’Escola ha treballat un STEAM propi (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) de forma interrelacionada i transcidiplinar, donant molta importància a les arts i les humanitats com a elements indispensables en el món científic. Des de l’any 2016 treballem conjuntament amb el Museu de la Ciència de Boston per continuar innovant i millorant els projectes dels nostres alumnes.

L’Escola té un acord de col·laboració amb Habla Teacher Institute per la formació dels nostres mestres. No és l’única institució amb la qual es formen els nostres mestres, els quals permanentment realitzen cursos de formació de tot tipus.

DataCamp és una plataforma d’aprenentatge interactiu per a la ciència de dades. Els cursos són impartits per experts i desenvolupen llenguatges de programació com R, Python, SQL i Spark. Centenars d’empreses i universitats d’arreu del món (com Harvard i Berkeley) aprofiten DataCamp per al seu desenvolupament i formació.
L’Escola és l’únic centre educatiu no universitari que treballa amb DataCamp, concretament pels projectes d’Intel·ligència Artificial impartits a l’ESO i en temes relacionats amb la programació amb Python.

Col·laborem amb Càritas i som voluntaris i voluntàries d’Escoles amb Cor-Educació en Valors. Sensibilitzem en valors els nostres alumnes de manera que prioritzin qualitats com la justícia social o la solidaritat.

Lenoarmi dóna formació continua a l’equip docent de l’Escola, tant per a les activitats aquàtiques com per a les de terra dels més petits. La relació entre Lenoarmi i l’Escola és molt estreta per buscar sempre les millors experiències i pràctiques pedagògiques pels nostres nens i nenes. A més a més, mitjançant Swimbo by Lenoarmi, les nostres famílies i els nostres alumnes poden gaudir d’activitats extraescolars en el mateix recinte de l’Escola.

Els professionals de la cuina de l’Escola estan assessorats per la Fundació Alicia. Els nostres alumnes també es beneficien d’aquesta estreta col·laboració amb els projectes que fan a l’hort urbà de l’Escola.