CARTES INÈDITES D’EN JOSEP OLIVERAS

Ordenant els papers d’en Josep Oliveras hem trobat 2 “cartes als pares” que no es van publicar però que ens sembla adequat fer-ho ara doncs considerem que podrien ser del seu interès. La primera carta (“Sobre l’aprenentatge amb el coneixement reflexionat”) data de l’any 2011 i ningú sap el per què va decidir no fer-la publica. La segona (“Un món que canvia a gran velocitat”) l’estava treballant durant la seva llarga malaltia.

Com saben, en Josep Oliveras, cofundador de l’Escola, li agradava compartir constantment amb els pares i mares aspectes pedagògics i lligar-los amb el propi projecte L’Horitzó. Des dels inicis de l’Escola això ho feia amb xerrades a la pròpia Escola, ja fos a l’entrada i sortida dels nens i nenes, a les reunions de pares, o a les trobades pedagògiques. Quan l’Escola va crear el “web dels pares”, a més a més de l’anterior va començar a escriure periòdicament unes cartes sobre aspectes pedagògics molt específics. Considerem aquestes cartes un actiu molt important del projecte L’Horitzó i de la seva història i per això les volem compartir amb tots vostès en un apartat específic del “web dels pares”.