Canviem el NO puc fer pel SÍ puc fer, donem l’oportunitat d’escollir

Durant aquests dies ens trobem davant d’un seguit de prohibicions i límits que no hem escollit nosaltres: no podem sortir de casa, anar a treballar o a l’Escola, visitar als amics…

No obstant, centrar-nos en allò que no podem fer, no ens ajuda a mantenir la calma. A més, el fet de no poder escollir cap aspecte del nostre dia a dia pot generar una sensació d’indefensió i apatia.

Per tant, davant de les limitacions i situacions que no han estat escollides pels nens i les nenes, caldrà generar-los-hi oportunitats per tal que els infants tinguin la sensació de ser actius i controlar una part del seu dia a dia. En aquest sentit, cal tenir en compte que com més gran és el nen, més ampli pot ser el ventall d’opcions. A més, és important destacar que si oferim masses alternatives, els pot crear inseguretat.

Alguns exemples d’eleccions que sí que poden fer els infants serien: escollir un joc per jugar, escollir la roba que es posaran, escollir l’activitat que faran de manera autònoma, escollir el conte que llegiran, escollir la pel·lícula que veuran, etc.